وضعیت تالاب هورالعظیم خوب است

15:32 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۵۱۰
مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: تالاب هورالعظیم نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و در حال حاضر 70 درصد تالاب آبگیری شده است.

وضعیت  تالاب هورالعظیم خوب استبه گزارش گروه جامعه ،احمد لاهیجان زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: استان خوزستان به دلیل تنوع تالاب رتبه اول تالاب‌های کشور را به خود اختصاص داده است و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان را تالاب تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در تالاب هورالعظیم طی این سال‌ها رخ داده است گفت: با توجه به کار‌های وزارت نفت بخش زیادی از این تالاب نابود شده بود که در سال ۹۲ رویکرد وزارت نفت تغییر کرد و نگاه ویژه‌ای به محیط زیست داشت و همین موضوع باعث بهبود وضعیت تالاب شده است.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان افزود: هم اکنون تالاب هورالعظیم بالای ۴ میلیارد مترمکعب آب دارد و حتی در زمانی که آب تالاب با توجه به شرایط اقلیمی باید کم باشد تا ۷۰ درصد آبگیری در آن صورت می‌پذیرد؛ این موضوع بیانگر بهبود تالاب هورالعظیم است.

لاهیجان زاده با اشاره به وضعیت کنونی تالاب شادگان تصریح کرد: ان شاء الله با بارش‌های باران وضع تالاب شادگان نیز رو به بهبود برود چرا که تالاب شادگان مانند دیگر تالاب‌های استان نیست و به دریا وصل شده است و بخش زیادی از تالاب جزر و مدی است و خیلی مرتبط با خشکسالی نیست و بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تالاب در حال حاضر آبگیری شده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *