ادامه حیات صنعت برق وابسته به دریافت قیمت تمام شده/ کاهش نوسانات برق به کمتر از 10 درصد

11:43 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۳۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
پرست وزارت نیرو گفت:صنعت آب و برق برای ادامه حیات خود نیازمند آن است که به طور اقتصادی اداره شوند و بتوانند بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، ستار محمودی در حاشیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق در ارتباط با افزایش تعرفه‌ها در راستای کنترل مصرف برق خاطرنشان کرد: صنعت آب و برق برای ادامه حیات خود نیازمند آن است که به طور اقتصادی اداره شوند و بتوانند بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده را دریافت کنند.

وی افزود: در همین راستا وزارت نیرو بسته اقتصادی تعریف کرده که در آن بحث سرمایه‌گذاری از منابع بانک‌های داخلی و بانک‌های جهانی، بحث فاینانس، استفاده از فناوری‌های نو برای ارتقا صنعت برق مطرح می‌شود.

سرپرست وزارت نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: تمام راهکارها در کنار هم می‌توانند مفید باشند و به تنهایی راهکار مناسبی نخواهد بود.

محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعرفه در حال حاضر باید چه رقمی باشد اظهار کرد: این رقم باید کارشناسی تعیین شود اما در حال حاضر به طور میانگین حدود ۱۳۰ تومان برای هر کیلووات ساعت هزینه به طور کلی در نظر گرفته شده است اما ۴۰ درصد این هزینه از مصرف کننده دریافت می شود.

وی افزوذ: افزایش قیمت به تنهایی نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد و باید تمام راهکارها را مد نظر قرار داد.

دریافت خدمات ۳۴ میلیون مشترک به نحو احسن 

همچنین ستار محمودی در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق با اشاره به محورهای مهم در صنعت برق گفت: دو محور در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که یکی از انها وضعیت ظرفیت صنعت برق و دیگری نگاه به اینده خواهد بود.

وی افزود: وضعیت موجود در صنعت برق حاکی از آن است که برگزاری کنفرانس های مختلف در این زمینه موثر بوده و اگر غیر از این بود حتما در جایی متوقف می‌شد.

سرپرست وزارت نیرو در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه صنایع برق در حوزه تولید، انتقال و توزیع با ۱۰۰ درصد ظرفیت و با میانگین ۹۹ درصد امادگی درحال کار است.

محمودی با اشاره به ماه‌های پر بار گذشته عنوان کرد: نیروگاه‌ها با وجود سن بالا بیشترین توان فعالیت داشته و جای امیدواری دارد.

وی افزود: ۳۴ میلیون مشترک به نحو احسن خدمات دریافت کردند همچنین روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق بهره مند شدند.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد تامین نیرو توسط بخش خصوصی انجام می شود که رفم مناسبی است.

محمودی در ادامه به اولویت های صنعت برق در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: در دولت دوازدهم تمرکز وزارت نیرو بر اقتصاد اب و برق خواهد بود.

وی در ادامه موارد مهم مطرح در صنعت برق اظهار کرد: بحث مهم دیگر ارائه خدمات با کیفیت است که موضاتی از قبیل فرکانس و نوسانات برق را شامل می شود.

سرپرست وزارت نیرو با بیان آماری خاطرنشان کرد: در سال 92 حدود 125 دقیقه در سال فرکانس خارج از بازه مجاز ثبت شده است که با همکاری توانستیم این رقم را به 12 دقیقه کاهش دهیم.

محمودی افزود: کاهش نوسانات برق به کمتر از 10 درصد کار ارزشمندی در صنعت برق محسوب می شود.

وی در خصوص افق آینده صنعت برق عنوان کرد: در هرصنعتی اولین شرط و قویترین پتانسیل بازار است و اگر بازاری جاذب باشد سرمایه گذاران نیز به آن سو سوق داده می شوند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به بازار مناسب صنعت برق اظهار کرد: در افق های کوتاه این بازار نشان از جذابیت آن در بین سرمایه گذاران دارد.

محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انرژی ها نو خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از انرژی های نو باید گسترش پیدا کند و به این امر باید پرداخته شود.

وی با بیان پتانسیل انرژی های خورشیدی و بادی گفت: بالغ بر 75 هزار مگاوات پتانسیل انرژی های خورشیدی و بادی داریم و این ظرفیت قابلیت استفاده در بخش های مختلف را خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *