رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خط و نشان کاتالان‎ها برای اتحادیه اروپا

12:33 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۳۸۳
سخنگوی اداره امور خارجه کاتالونیا روز دوشنبه اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا اجازه اعمال حاکمیت مستقیم اسپانیا علیه کاتالونیا را بدهد، اعتبار خود را از دست خواهد داد.

خط و نشان کاتالان‎ها برای اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل ، «رائول روموا» می‎گوید: آنها (اتحادیه اروپا) چگونه می‌توانند اعتبار خود را حفظ کنند اگر اجازه چنین اقدامی را بدهند. 

وی اظهار داشت:اگر اتحادیه اروپا اجازه اعمال حاکمیت مستقیم اسپانیا علیه کاتالونیا را بدهد، اعتبار خود را از دست خواهد داد.

این در حالی است که معاون نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده است در صورت تصویب ماده 155 قانون اساسی از سوی سنا، رئیس دولت محلی کاتالونیا تمامی قدرت و اختیارات خود را از دست خواهد داد.

در صورتی که سنای اسپانیا با این ماده قانون اساسی موافقت خود را اعلام کند، مادرید به طور مستقیم اداره امور کاتالونیا را بر عهده خواهد گرفت.

سنای اسپانیا روز جمعه در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد و زمانی که چنین مصوبه‌ای در اختیار نخست وزیر قرار گیرد، اسپانیا می‎تواند کنترل کامل امور مالی، پلیس، رسانه های گروهی کاتالونیا را در اختیار بگیرد و قدرت و اختیارات پارلمان کاتالونیا به مدت 6 ماه تعلیق خواهد شد تا انتخابات جدید برگزار شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *