سفارتخانه‌های ایران در «ایتالیا» و «قبرس»؛ مقصد بعدی بازدید کمیسیون امنیت ملی

11:04 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۳۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی از برنامه بازدید دو تن از اعضای این کمیسیون از سفارتخانه‌های ایران در ایتالیا و قبرس خبر داد.

بازدید مجلس از سفارتخانه‌های ایران در «ایتالیا» و «قبرس»

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی از برنامه بازدید دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفارتخانه‌های ایران در ایتالیا و قبرس خبر داد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنده و آقای حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان قرار است از این دو سفارتخانه بازدید کنیم.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تأکید کرد: نظارت بر وزارت امور خارجه و اهم مأموریت‌های آن از جمله وظایف کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است.

جمالی با بیان اینکه مأموریت وزارت امور خارجه در دو حوزه داخلی و خارجی دنبال می‌شود، اضافه کرد: فعالیت وزارت امور خارجه در کشور و همچنین مأموریت سفارتخانه‌های کنسول‌گری‌های ایران از جمله وظایف این وزارتخانه محسوب می‌شود. به همین خاطر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون اقدامی چک فهرست‌هایی تهیه کرده و به واسطه آن عملکرد سفارتخانه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نحوه تعامل سفارتخانه‌ها با کشور میزبان و نحوه تعامل سفارتخانه‌ها با دانشجویان ایرانی از جمله مواردی است که در بازدید‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

جمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تخلفات برخی از سفارتخانه‌ها  در این بازدید‌ها هم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و یا خیر؟ گفت: در بازدیدهایمان جمع‌بندی لازم را از نحوه فعالیت آن‌ها خواهیم داشت و طی گزارشی موارد را به کمیسیون و وزارت خارجه منعکس خواهیم کرد.
 
نخستین بازدید 
مرتضی صفاری‌نطنزی نماینده مردم نطنز پیش‌تر از نخستین بازدید دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفارتخانه‌های ایران در سوئیس و فرانسه در قالب سلسله بازدید‌های این کمیسیون از «سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مستقر ایران در خارج از کشور» خبر داده بود.

وی به خبرنگار میزان گفت: در این سفر از محل این سفارتخانه‌ها بازدید به عمل آمد تا برای کار‌هایی همچون دیپلماسی اقتصادی این سفارتخانه‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرند و نهایتا این موارد به دوستانمان در وازرت امور خارجه منعکس شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حتما ما یک گزارشی را پیرامون نظارت خود از سفارتخانه‌های ایران در سوئیس و فرانسه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه خواهیم کرد.

اولین خبر
سیدحسین نقوی‌حسینی 26 تیر سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی از سسلسله سفر‌های «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» برای بازدید از برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور خبر داده بود.
انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *