رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرمز ترین جای ایران کجاست؟ +عکس

8:33 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۵۳
خاک سرخ هرمز دارای ارزش اقتصادی بالایی است و کاربردهایی در صنایع مختلف رنگ سازی، لوازم آرایش، شیشه و سرامیک سازی، خوراکی و ... دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، خدا برای خلق هر گوشه از پهنه بیکران هستی قلم مویش را در رنگی فرو برد و با هنرمندی، نقش و نگاری تماشایی آفرید.

به زمین که رسید، ظرافت و هنرش را چندین برابر کرد و رقص رنگ‌ها را به اوج خود رساند. گوشه‌ای را به رنگ سبز در آورد و چمنزار‌ها و دشت‌ها را در همه جایش گستراند، بر سر راهش طلایی و زرد را به کار گرفت تا کویر را نقاشی کند و دانه دانه‌ی شن‌ها را به رنگی ویژه در آورد سپس استواری و استقامت را چاشنی کارش کرد و کوه‌ها را آفرید و در ادامه در هر سرزمینی شاهکاری حیرت انگیز را به تصویر کشید.

این خالق بی همتا با رسیدن به ایران، هر دیاری را به رنگی در آورد و به کار هنرمندانه اش ادامه داد. جنوب ایران را به گونه‌ای دیگر خلق کرد؛ گویی می‌دانست که این خطه قرار است میزبان مردمانی گرم و صمیمی باشد، پس به هنگام به تصویر کشیدن خورشید، گرمای بیشتری را به آن بخشید و با جاری ساختن آب در پهنه‌ی نیلگون خلیج فارس، همه چیز را تمام کرد سپس بالا و بالاتر رفت و از دور به تماشای شاهکارش نشست؛ هنوز یک چیزی در این میان کم بود. به سرعت دوباره مشغول شد.

نقطه‌ای را در میان آب‌های خلیج فارس در نظر گرفت و از هر رنگی، ذره‌ای به آن بخشید. خاک این منطقه را به رنگ سرخ در آورد و شاهکاری شگفت انگیز خلق نمود؛ جایی که آبی دریا به سرخی خاک می‌پیوندد...

این شاهکار خداوند، جزیره هرمز نام گرفت و به خاطر خاک رنگینش بر سر زبان‌ها افتاد؛ خاکی که می‌شود از آن چشید و از خواص بی پایانش بهره‌مند شد.

امروز این جزیره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های ایران است که همچون نگینِ یاقوت بر انگشتری خلیج فارس خودنمایی می‌کند.‌

می‌خواهیم سفری را برایتان رقم بزنیم و زیبایی‌های هرمز را به تصویر بکشیم. برای لحظاتی با ما همراه شوید و به آغوش گرم خطه جنوب کشورمان بیایید.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
 

برچسب ها: ایران شهر هرمز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *