رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتومبیل های جدید ایمن تر از پدران خود!

23:04 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۰۸
نتیجه آخرین تست‌های ایمنی موسسه IIHS نشان می‌دهد که 10 خودرو از 13 خودرو تست شده در این آزمایش‌ها، نمره خوبی کسب کردند.

اتومبیل های جدید ایمن تر از پدران خود!به گزارش گروه فضای مجازی ،  سال گذشته تست تصادف موسسه IIHS نشان داد که سرنشینان خودروها به خوصوص شاسی بلندها امنیت چندانی در تصادفات ندارند و فاکتورهای جدید به آزمایش‌های خود اضافه کرد، اما امروزه پس از گذشت یک سال نتایج آزمایش‌ها نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب این خودروها در امنیت سرنشینان است و از 13 خودرو جدید آزمایش شده، 10 خودرو نمره خوبی را کسب کردند.

در میان این 13 خودرو، فولکس واگن جتا نمره "قابل قبول" و پس از آن فولکس واگن پاسات و شورولت مَلیبو به ترتیب نمره "کم" و "ضعیف" را دریافت کردند و از ضعیف‌ترین‌های این تست بودند.

بکی مولر، مهندس ارشد این موسسه گفت: نتایج بسیار شگفت انگیز است. تمامی ساختارها و استحکامات نسبت به سال قبل، مخصوصا در شاسی بلند‌های جمع و جور به خوبی تقویت شده‌اند.

او همچنین اضافه کرد که تمرکز و اهمیت خودروسازان در بخش ایمنی سرنشینان بیشتر شده است؛ به خصوص در هنگام تصادف‌ها، زمانی که خودرو از سمت سرنشین به یک مانع یا خودرویی دیگر برخورد می‌کند.

به گفته موسسه IIHS، هنوز قسمت‌هایی در خودروها هستند که می‌توانند بهبود بیابند. برای مثال، عملکرد کیسه هوا در پنج خودرو آزمایش شده کمی ضعف داشته و می‌تواند بهبود یابد. این قسمت می‌تواند توسط مهندسان طراحی کیسه‌های هوا برای سرنشینان اصلاح شود.

مولر بیان کرد: در کل، سرنشینان از این به بعد می‌توانند با اطمینان بیشتری در جای خود بنشینند. هدف ما کاهش صدمات در تصادف‌ها است پس باید گفت که هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه‌ ایده‌آل باقی مانده است.

 

منبع: خودروکار

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *