علت پوسته پوسته شدن کف پا چیست؟

17:45 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۶۰۱۵۰
شاید پاها آنچنان در چشم نباشند و ظاهرشان هم زیاد جذاب نباشد اما خشکی، ترک خوردگی و پوسته پوسته بودن بدترشان می کند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، پوسته پوسته شدن پوست کاملا شایع است و دلایل زیادی هم برای بروز چنین مشکلی وجود دارد. ما همیشه روی پاهایمان هستیم و فشار وارد شده بر اثر راه رفتن و ایستادن می تواند موجب ترک خوردن پوست آن شود.

 

اما شاید این مشکل فراتر از یک پیاده روی ساده باشد. در ادامه به شما دلایل اصلی اینکه چرا پاهایتان همیشه خشک، پوسته پوسته و ترک خورده است را می گوییم.

 

کم آبی بدن

 

کم آبی بدن می تواند باعث خستگی، کاهش سوخت و ساز، جوش زدن و پوسته پوسته شدن پاها شود. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، پوست سراسر بدن شروع به خشک شدن می کند. همیشه به خاطر داشته باشید آب دوست شما است.

 علت پوسته پوسته شدن کف پا چیست؟

عفونت قارچی

 

یکی از عمده ترین دلایل پوسته پوسته شدن پاها عفونت های قارچی است. در بیشتر مواقع، عفونت قارچی خود را به شکل پوسته پوسته شدن نشان می دهد و فرد مبتلا احساس خارش نمی کند. بنابراین متوجه نمی شود که مشکل عفونت قارچی است. پس اگر پوستتان ناگهان شروع به خشک شدن کرد، بهتر است تا دیر نشده خیلی سریع آن را چک کنید. اگر پوست دچار عفونت قارچی شود می تواند خیلی ساده ناخن های پا را نیز مبتلا کند. در چنین شرایطی خلاص شدن از عفونت بسیار دشوار می شود.

 

عفونت قارچی، پوست ناخن را عفونی می کند و وقتی پوست خوب می شود دوباره ناخن پوست را عفونی می کند و این چرخه ادامه پیدا می کند.

 

روتین ورزشی که حسابی عرقتان را در میاورد

 

عرق کردن و شرایط مرطوب معمولا باعث عفونت پاها می شود که منجر به پوسته پوسته شدن پا می شود. این یعنی ممکن است ورزشتان باعث چنین اتفاقی برای پاها شده باشد.

 

اگر با پای برهنه ورزش کنید و یا از مت یوگای شخصی دیگر استفاده کنید ممکن است به سادگی گرفتار این عفونت ها شوید.

 

اگزما

 

اگزما مشکل پوستی است که خود را با پوسته پوسته کردن سطح پوست نشان می دهد. اگزما می تواند باعث خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن در سراسر بدن شود و این شامل کفِ پاها نیز می باشد. با اینکه بیشتر افراد در دوران کودکی، اگزما را تجربه می کنند اما ممکن است در دوران بزرگسالی نیز دچارش شوید.

خوشبختانه درمان های موضعی فراوانی وجود دارد که بدون نیاز به نسخه می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

 

آفتاب سوختگی

 

هیچ کس با هدف آفتاب سوخته شدن به ساحل نمی رود. همانطور که فراموش نمی کنید به دست ها، صورت، شانه ها و کمر ضد آفتاب بزنید پاها را نیز فراموش نکنید. همچنین اگر پاها را در آب فرو بردید، فراموش نکنید که مجدد به آنها ضد آفتاب بزنید.

 

گاهی عادی است

 

همانطور که گاهی ابروها می ریزد، پوست پا نیز گاهی پوسته پوسته می شود و این چیز بدی نیست. بدن به صورت طبیعی پوست مرده را جدا می کند. بنابراین توصیه

می شود همیشه در حمام از سنگ پا استفاده کنید تا پوست های مرده را جدا کنید تا پوست جدید بالا بیاید.

 

منبع: سایت دکتر کرمانی


برچسب ها: کف پا قلب دوم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *