دوئل سرمربیان خارجی بعد از 41 سال در دربی تهران

10:30 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۰۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
آخرین مرتبه‌ای که روی نیمکت پرسپولیس و استقلال در دربی تهران 2 سرمربی خارجی نشسته بودند به سال 55 برمی‌گردد.

دوئل سرمربیان خارجی بعد از 41 سال در دربی تهرانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، دربی 85 تهران که روز 5 شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود از یک جهت دربی خاصی به شمار می‌رود. این بازی اولین شهرآورد تهران بعد از 41 سال است که روی نیمکت 2 تیم سرمربی خارجی نشسته است.

آخرین مرتبه‌ای که روی نیمکت پرسپولیس و استقلال در دربی تهران 2 سرمربی خارجی نشسته بودند به سال 55 برمی‌گردد. در آن روز که بازی هم با نتیجه یک - یک به پایان رسید، کونوکوف پرسپولیس را هدایت می‌کرد و رایکوف هم روی نیمکت استقلال بود.

البته جذاب‌ترین جدال مربیان خارجی بین سال‌های 50 تا 53 شمسی بود. جایی که آلن راجرز به عنوان سرمربی پرسپولیس و رایکوف به عنوان سرمربی استقلال 11 مرتبه مقابل هم صف‌آرایی کردند. حاصل این 11 بازی 5 پیروزی برای استقلال، 4 پیروزی برای پرسپولیس و 2 مساوی بود.

نکته مهم این جدال 3 ساله ثبت پرگل‌ترین و خاطر انگیزترین دربی‌ها برای پرسپولیس بود. در این فاصله پرسپولیس توانست یک بار با نتیجه 4 بر یک و یک بار هم با نتیجه 6 بر صفر استقلال را شکست بدهد.

باید دید در دربی 85، برانکو موفق می‌شود یا وینفرد شفر. مسلما تقابل اندیشه‌های 2 مربی اروپایی می‌تواند باعث شود که شاهد شهرآورد جذابی باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *