دستورالعمل انتخاب مدیران واحدهای آموزشی اعلام شد

12:11 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۹۷۵
وزارت آموزش و پرورش به منظور استقرار شایسته سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای مشاغل مدیریتی، در نظر دارد، انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی را در قالب دستورالعملی مشخص، ضابطه مند کند.

دستورالعمل انتخاب مدیران واحدهای آموزشی اعلام شدبه گزارش گروه جامعه ،برخی از ویژگی های پیشنهادی مندرج در این دستورالعمل، به شرح زیر است:

۱-فهرست مدارسی که به دلیل بازنشستگی و یا جابجایی مدیران آنها به مدیر جدید نیازمند هستند به صورت مستمر در سامانه ای که به همین منظور طراحی می شود، با مشخصات واحد آموزشی مربوط درج و به اطلاع همکاران برسد.

۲-همکاران واجد شرایط، آمادگی خود را برای پذیرش سمت مدیریت مدرسه مورد نظر با درج شرایط خود در سامانه مذکور اعلام نمایند.

۳-سامانه مورد نظر به صورت هوشمند، شرایط داوطلبان را با شرایط مقرر تطبیق می دهد و در صورت انطباق لازم، امتیازات هریک از داوطلبان را محاسبه و فهرست متقاضیان مدیریت هر مدرسه را به ترتیب امتیازات آن ها در اختیار قرار خواهد داد.

۴-در هر منطقه آموزشی، کمیته ای مرکب از مسئولین اداری، صاحب نظر پیشکسوت در حوزه مدیریت مدارس و یکی از صاحب نظران حوزه دانشگاهی در مدیریت آموزشی، شرایط، مدارک و شایستگی های داوطلبان را بررسی می نماید و تعدادی از داوطلبان را به ترتیب اولویت به ریاست منطقه معرفی خواهد کرد.

۵-ریاست منطقه با ملاحظه پیشنهاد کمیته مذکور و عندالزوم بررسی فهرست کلیه داوطلبان واجد شرایط، با رعایت ضوابط قانونی و مقرر، نسبت به انتخاب و انتصاب مدیر واحد آموزشی اقدام خواهد کرد.

بدین وسیله از دبیران، آموزگاران، مدیران و کارشناسان علاقمند دعوت می نماید پیشنهادها و نظرات خود را حداکثر تا تاریخ دهم آبان ماه به پست الکترونیکی shayesteh@medu.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: شایسته سالاری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *