مدیر کل میراث فرهنگی تهران پس از افتتاح موزه ایراد گرفت/ نصب آسانسور خلاف است و باید جمع آوری شود

11:42 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۹۳۶
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران یک ماه پس از افتتاح و بازدید از موزه استاد صنعتی، آسانسور این موزه را خلاف مقررات میراث فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، موزه استاد صنعتی تهران یک ماه و نیم پیش با حضور شهردار تهران و مدیر کل میراث فرهنگی تهران پس از یک دوره مرمت بازگشایی شد. یک ماه و نیم پس از اتمام مرمت و بازدید مدیر کل میراث فرهنگی تهران، این مدیر آسانسور این موزه را خلاف قوانین و مقررات موزه دانسته و خواستار جمع آوری آن شده است. 

مدیر کل میراث تهران یک ماه و نیم پس از بازدید و افتتاح متوجه شد/ نصب آسانسور خلاف است و باید جمع آوری شود 

آسانسور موزه استاد صنعتی

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: نصب آسانسور در موزه استاد صنعتی بدون در نظر گرفتن ضوابط بناهای تاریخی صورت گرفته است که سازمان جمعیت هلال احمر به عنوان متولی باید اقدام به جمع آوری سازه و مرمت آسیب های وارد شده از نصب آسانسور کند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران نصب آسانسور در موزه استاد صنعتی را اقدامی برای اداری ساختن این بنا دانست و افزود: انتظار عمومی نمی رود بنایی که با تفاهم سه جانبه سازمان زیباسازی شهرداری ، اداره کل میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر با کاربری موزه ای احیا شده است دوباره به روی هموطنان بسته شود.

وی افزود: گلایه هایی نیز از سوی برخی دوست داران میراث فرهنگی و شهروندان از تعطیلی موزه استاد صنعتی اعلام می شود که خواستار پاسخ گویی شفاف جمعیت هلال احمر در خصوص ساعت کاری موزه استاد صنعتی هستیم.

ناظری که بی خبر بود!

این اتفاق در حالی رخ می دهد که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بنا بر قانون و تفاهم ناظر مرمت این بنا بوده است و مشخص نیست چطور پس از یک ماه و نیم متوجه نصب آسانسور در این بنا شده است. از سوی دیگر سازمان میراث فرهنگی مدتی است در شعار به موضوع ورود معلولان به موزه ها و اماکن گردشگری می پردازد اما نصب آسانسور در بناها خلاف قوانین میراث فرهنگی می داند. تناقضی که تا کنون راهکاری برای آن ارائه نشده و تنها به مناقشات این حوزه افزوده است.

همچنین روز گذشته مدیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز نسبت به تعطیلی موزه استاد صنعتی انتقاد کرده و هلال احمر را عامل رعایت نکردن تفاهم نامه های این موزه دانسته است.

اینجا بخوانید: علیزاده: هلال احمر توافقات را نادیده گرفته است

گفتنی است که پیش از افتتاح موزه نیز سازمان زیباسازی و هلال احمر درباره وضعیت و مدیریت این موضوع دچار مشکل شده بودند که اداره کل میراث فرهنگی تهران با پا درمیانی قصد حل موضوع را داشت. موضوعی که حالا نه تنها حل نشده که هلال احمر و زیباسازی در جریان مرمت خلاف قوانین عمل کردند.

اینجا بخوانید: تفاهم سه دستگاه اجرایی برای بازگشایی دوباره موزه استاد علی‌اکبر صنعتی

موزه استاد صنعتی یکی از دیدنی ترین موزه های تهران در میدان امام خمینی ره است که سالها وضعیت مناسبی نداشت و آثار ارزشمند علی اکبر خان صنعتی در آن رو به نابودی می رفت. این موزه طی سه ساله گذشته با تفاهم نامه مشترکی بین هلال احمر و سازمان زیباسازی شهرداری تهران مرمت و به تازگی بازگشایی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *