برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۱۶۹ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف هرمزگان

9:07 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۹۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پایان سال ۹۵ استان هرمزگان دارای ۸۷ شعبه شهری و ۲۰۵ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۹۲ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۳۴ فقره بوده است.
برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۱۶۹ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف هرمزگانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در استان هرمزگان در یکساله ۹۵ تعداد ۴۰۵۸۱ فقره پرونده خلاصه نویسی شده توسط اعضاء و دبیران به بایگانی راکد مرکز استان واصل گردیده که از این تعداد ۲۸۵۸۵ فقره امحا گردیده است.

در پایان سال ۹۵ استان هرمزگان دارای ۸۷ شعبه شهری و ۲۰۵ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۹۲ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۳۴ فقره و استان در رتبه ۲۵ کشوری است که نسبت به سال ۹۴ یک پایه صعود داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۱۰۹۵۸ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان هرمزگان تعداد شعب ویژه زندان ۹ شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال ۹۵ تعداد ۴۸۸ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال ۹۵ تعداد ۴۱۰ فقره گزارش شده است؛ که از این میزان ۳۴۶ فقره معادل ۸۴/۱ درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد ۱۶۹ زندانی آزاد شده اند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *