رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشت آرامش به کرکوک

0:47 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۵۸
از ساعات اولیه صبح امروز که ارتش عراق در مناطق مورد نظر (نقاطی که تا پیش از ظهور داعش در سال 2014 بر آن کنترل داشت) استقرار یافت، دیگر زدو خورد و درگیری مشاهده نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، منابع محلی و میدانی دقایقی پیش گفتند که اوضاع در استان کرکوک و از جمله شمال این استان و جنوب اربیل از صبح امروز شنبه آرام است وهیچ درگیری جدیدی بوجود نیامده است.

این منابع اخبار مبنی بر آغاز مجدد درگیری میان ارتش و پلیس فدرال عراق با پیشمرگه های کرد تابع اقلیم کردستان عراق را رد کردند و گفتند: از ساعات اولیه صبح امروز که ارتش عراق در مناطق مورد نظر (نقاطی که تا پیش از ظهور داعش در سال 2014 بر آن کنترل داشت) استقرار یافت، دیگر زدو خورد و درگیری مشاهده نشده است.


درعین حال برخی منابع از تداوم آتش باری نیروهای پیشمرگه علیه ارتش و پلیس فدرال طی ساعاتی از روز شنبه خبر می دهند و می گویند: نیروهای دولتی فرمان داشتند به آتش باری ها پاسخ ندهند و این آتش باری ها از راه دور و یکسویه بود.


روز گذشته منطقه مهم آلتون کوبری (بردی) در شمال استان کرکوک و جنوب شهر اربیل صحنه درگیری بعضا شدید دراثر آتش باری پیشمرگه ها علیه نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق بود.


نیروهای ارتش فدرال عراق از دوشنبه گذشته درچارچوب تصمیم دولت بغداد مبنی بر بازگشت به مناطق مورد منازعه بسرعت در این مناطق مستقر شدند و صبح جمعه درحال ورود به شهرک آلتون کوبری بودند که با تهاجم پیشمرگه های وابسته به حزب دموکرات مواجه شدند.


همزمان با نزدیک شدن ارتش عراق به این شهرک، نیروهای پیشمرگه به سوی آنها آتش گشوده و با آنها درگیر شدند.


اطلاعات موثقی از تلفات احتمالی درگیری های روز گذشته وجود ندارد.


منابع مطلع همچنین از اسارت افراد غیر عراقی و نیز اسرای داعش درجمع پیشمرگه ها توسط ارتش عراق و در جریان درگیری روز گذشته خبر می دهند اما مسوولان اقلیم می گویند خارجی در بین آنها نبوده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *