برای نقش کارآگاه به تحقیق عینی و هم صحبتی با این افراد پرداختم/شفیعی حرفه ای ترین و بهترین تهیه کننده است

17:01 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده سریال "نوار زرد" گفت: پایه داستان را ایده محوری پیش می برد و در کنار آن مجموعه و پرونده هایی از ایده هاست که از طریق تحقیق، پژوهش و صحبت کردن با کارآگاهان واقعی به دست آمد، وقتی کاراکترها هم دیدم با پیش فرض های ذهنی ما فرق داشتند و اتفاق افرادی به روز، متفاوت و خوش تیپ بودند اما در یک سیستم به شکل کارآگاه کار می کنند.

نوار زردکریم لک زاده نویسنده سریال "نوار زرد" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره استقبال از این سریال گفت: در رسانه ملی کارهای زیادی به سفارش پلیس داشته ایم و در طول هفته شاهد آن بودیم اما سریال جنایی پلیسی با هسته معمایی بسیار کم پخش شده است آن قدر کم که هرگاه سریال دوبله شده و غیر ایرانی نمایش داده شده مثل شرلوک هلمز و پوآرو با استقبال رو به رو شد اما متاسفانه به دلایل مختلف کم داشتیم و هیمن باعث شده است که مردم سریال را دوست داشته باشند.

وی افزود: پایه داستان را ایده محوری پیش می برد و در کنار آن مجموعه و پرونده هایی از ایده هاست که از طریق تحقیق، پژوهش و صحبت کردن با کارآگاهان واقعی به دست آمد، وقتی کاراکترها هم دیدم با پیش فرض های ذهنی ما فرق داشتند و اتفاق افرادی به روز، متفاوت و خوش تیپ بودند اما در یک سیستم به شکل کارآگاه کار می کنند و این ها من را برد به سوی کاراکتر و قصه اصلی زاییده تخیل شکل گرفت.

لک زاده تصریح کرد: همان روز ها که من فکر و زمانم روی نگارش فیلنامه می گذشت با همان تاریخ زلزله بم همزمان شد، با توجه به این که رسانه ها در سالروز این واقعه به آن می پرداختند کمک کرد تا ایده من در قالب زلزله بم پایه ریزی شود.

این نویسنده محمدرضا شفیعی تهیه کننده "نوار زرد" را حرفه ای ترین و یکی از بهترین تهیه کنندگان تلویزیون خواند و درباره همکاری با او اظهار کرد: کارکردن با ایشان بسیار خوب است و همه چیز به شکل حرفه ای پیش می رود برای نویسنده ای که در مسیر حرفه ای قرار می گیرد بهتر از این تهیه کننده وجود ندارد.

لک زاده درباره همکاری با پوریا آذربایجانی نیز بیان کرد: این کارگردان سال های زیادی در این زمینه کار می کنند و ذائقه سینمایی دارد و چون من هم ذائقه فیلم کوتاه دارم و در سینمای مستقل کار کردم کمک کرد که با هم هم فکر شویم. اولین تجربه تلویزیونی من بود و همکاری و هم زبانی با این افراد بسیار خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نگارش فیلمنامه برای ایفای نقش کارآگاه به دو نفر فکر کرده بودم که هیچکدام امیر آقایی نبودند، البته به دلیل  این که آقای شفیعی توصیه کرده اند که از حاشیه سازی جلوگیری کنم نمیتوانم اسم این افراد را بگویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *