خودمختاری ایالت کاتالونیا لغو شد/ احتمال بازداشت رئیس کاتالان‎ها

15:24 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۷۶۷
دولت اسپانیا روز ‌شنبه در نشستی اضطراری خودمختاری ایالت کاتالون را لغو اداره آن را به دولت مرکزی سپرد.

کاتالونیابه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت مرکزی اسپانیا روز ‌شنبه، سه هفته پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کاتالونیا در نشستی اضطراری‌ای خودمختاری ایالت کاتالونیا را لغو کرد.

دولت اسپانیا روز شنبه در نشست اضطراری خود ضمن لغو خودمختاری ایالت کاتالونیا تصویب کرد که اقداماتی را برای کنترل مستقیم این ایالت انجام دهد.

کارلس پوگدمن رئیس منطقه کاتالونیا گفته بود که نتایج این همه‌پرسی وی را ملزم می‌کند تا جدایی کامل از اسپانیا را اعلام کند.

دولت اسپانیا و دادگاه عالی این کشور نتایج این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام و اظهارات رئیس منطقه کاتالونیا را به‌شدت رد کردند.

«ماریانو راخوی» که ریاست نشست اضطراری روز شنبه را به عهده داشت در نشست خبری پس از اعلام لغو مختاری ایالت کاتالونیا گفت: همه‌پرسی جدایی کاتالونیا کاملا غیردموکراتیک بوده و هدف از تصمیم به کنترل مستقیم این منطقه از سوی دولت برگشت قانون، امنیت و سامان‌دادن به اقتصاد این منطقه بوده‌است.

بر اساس بند 155 قانون اساسی اسپانیا، دولت مرکزی این کشور می‌تواند در شرایطی که هر کدام از ایالتها قوانین را نقض کنند، حاکمیت و خودمختاری آن ایالت را لغو کند. دادگاه قانون اساسی اسپانیا همه‌پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا را غیرقانونی اعلام کرده‌است.

مطابق قانون اساسی اسپانیا اگر کارلس پوگدمن اعلام استقلال کندن، دولت می‌تواند به جرم شورش وی را بازداشت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *