اولین ماشین پرنده جهان معرفی شد

15:22 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۷۶۰
اولین ماشین پرنده جهان با قیمت 400 هزار دلار معرفی شد.
اولین ماشین پرنده جهان معرفی شدبه گزارش گروه فضای مجازی ، یک شرکت هلندی قصد دارد رویای پرواز ماشین‌ها را به واقعیت تبدیل کند و به همین منظور اولین محصول خود را تحت عنوان PAL-V با قیمت ۴۰۰ هزار دلار راهی بازار خواهد کرد. البته قیمت نمونه‌های سفارشی و مجهزتر ممکن است تا ۶۰۰ هزار دلار نیز افزایش یابد که واقعا رقم کمی نیست.

مهمترین چالش پیش روی این طرح، وضع قوانینی در جهت صدور مجوز استفاده از چنین پرنده‌های سبکی است که ممکن است نظم ترافیک هوایی را برهم بزند.

با این حال سازندگان PAL-V امیدوارند تا پایان سال ۲۰۱۸ که موعد تحویل اولین سری ۹۰ دستگاهی از این محصولات سر می‌رسد، قوانین مربوط به مجوز پرواز ماشین‌های پرنده نیز اجرایی شود.

رانندگان PAL-V طبیعتا باید علاوه بر گواهینامه رانندگی، یک گواهینامه خلبانی را نیز دریافت کنند، البته مشخصات فنی PAL-V به عنوان یک هواپیما چندان چشمگیر نیست، اما بر روی زمین می‌تواند نقش یک خودرو نسبتا چابک را بازی کند.

برای مثال برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت و حداکثر سرعت زمینی به حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین مهندسان شرکت لیبرتی (سازنده PAL-V) برای بهبود قابلیت مانوردهی و هندلینگ، سیستم تعلیق خاصی را برای ماشین پرنده خود طراحی کرده اند تا مرکز ثقل نسبت به هواپیما‌های سبک رایج بسیار پایین‌تر باشد.

به هر روی PAL-V ممکن است اولین ماشین پرنده آماده ورود به بازار باشد، اما مسلما شرکت کوچکی، چون لیبرتی تنها بازیگر حاضر در این بازار پرهیجان و تازه نخواهد بود، برای مثال ایرباس نیز به شکل رسمی از قصد خود برای ساخت یک نمونه مفهومی تا پایان سال ۲۰۱۷ خبر داده است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *