رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرمت خانه تیمورتاش به روزهای پایانی نزدیک شد

14:15 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۷۳۰
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: بیش از نیمی از مرمت و بازسازی خانه تاریخی تیمورتاش از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده و مرمت آن در مراحل پایانی قرار دارد.

مرمت و بازسازی خانه تاریخی تیمورتاش به روزهای پایانی نزدیک شدبه گزارش گروه جامعه ، نصراله آبادیان گفت: در حال حاضر آجرهای فرسوده و قدیمی بنای تاریخی تیمورتاش تعویض شده و مسائل و مشکلات مربوط به نشست ساختمان نیز مرتفع شده است. همچنین استحکام بخشیدن به بنا و رنگ آمیزی آن در دست انجام است که پیش بینی می شود تا 2 ماه دیگر مرمت آن به پایان برسد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خانه تیمورتاش به عنوان موزه جنگ درفروردین 97 بازگشایی می شود و پس از آن نیز علاقه مندان می توانند روزهای دوشنبه و جمعه از این موزه بازدید کنند.

به گفته شهردار منطقه 11 این بنای ارزشمند بخشی از بافت تاریخی واقع در حصار ناصری طهران قدیم شمرده می شود که با بهره برداری از آن به عنوان موزه جنگ به شکل دائمی برای شهروندان بازگشایی خواهد شد.

خانه تاریخی تیمور تاش متعلق به اواخر دوره قاجار است که در سال 1383 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.خانه تیمورتاش در میدان حر، خیابان جنگ قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *