رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امنيت پايدار با كار فرهنگی حاصل می‌شود

13:20 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۶۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه امنیت پایدار با کار فرهنگی حاصل می‎شود، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت قانونی و تلکیفی دستگاه قضایی برای خدمت در جامعه استفاده کنیم امید که به شکلی عمل کنیم که موجب جلب رضایت مردمی و اعتماد عمومی و دلگرمی به نظام اسلامی را در میان مردم فراهم کنیم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با امام جمعه قزوین، بیان کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت قانونی و تلکیفی دستگاه قضایی برای خدمت در جامعه استفاده کنیم امید که به شکلی عمل کنیم که موجب جلب رضایت مردمی و اعتماد عمومی و دلگرمی به نظام اسلامی را در میان مردم فراهم کنیم.


رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: مردم از انصاف برخوردار هستند و متوجه وظایف و تکالیف دستگاه قضایی هستند و قاضی هم براساس رسالت شرعی و قانونی باید عمل کند.


وی عنوان کرد: محدودیتی که قانون‎گذار برای ما تعیین کرده براین منوال است که هر تصمیمی باید براساس استدلال قانون باشد، این تصمیم‌ها چه اداری و چه قضایی باشد باید از این قاعده پیروی کند.


حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر بتوانیم در بحث فرهنگی و پیشگیری وارد شویم، می‌توانیم گام‌های مهمی در عرصه پیشگیری از جرائم برداریم.


رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی ۲۱ آسیب را بیان کردند که باید با کار فرهنگی و پیشگیری، جرائم کمتر و امنیت پایدارتر شود.


در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بیان داشت: در آموزه‌های دینی بر اهمیت نعمت امنیت تاکید فراوان شده است به طوری که در آیه ۱۲۶ سوره بقره در حالی که هنوز شهر مکه بنا نشده، حضرت ابراهیم (ع) از خداوند سبحان امنیت را تقاضا می‌کند.


آیت ا... عبدالکریم عابدینی ادامه داد: خداوند سبحان در حوزه رسالت اجرای عدالت دستور می‌دهد و مجموعه ارزشی در دستگاه قضایی جدی است و زیرساخت‌های خوبی در استان وجود دارد.


امام جمعه قزوین یادآورشد: باید بستر‌های استحکام خانواده را رشد دهیم و همه باید همت کنیم و با تلاش جمعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *