هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد

12:37 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۶۶۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشکیل هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبری، گفت: در این هیات عالی، روسای قوای سه گانه، رئيس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت و همچنین ۲۰ نفر از اعضای مجمع با حق رأی عضویت دارند.

تشکیل هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (شنبه) در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به تشکیل هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این هیات عالی، روسای قوای سه گانه، رئيس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت و همچنین ۲۰ نفر از اعضای مجمع با حق رأی عضویت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی، معاونان اول قوای سه‌گانه و وزیران البته بدون حق رأی حضور خواهند داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: در خصوص انطباق مصوبات مجلس با سیاست های کلی مصوب در مجمع، ضمانت اجرایی وجود دارد و چنانچه مصوبه ای مغایر با سیاست های کلی در مجلس انجام گیرد، از طریق شورای نگهبان اعلام می‌کنیم.

رضایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی پیرامون هجمه غربی ها برای هدف قرار دادن توانمندی دفاعی و موشکی کشورمان، گفت: موشک‌های ما برای صلح و امنیت است و به‌ هیچ‌وجه بر روی آنها مذاکره نخواهیم کرد و در این رابطه از هیچ‌کسی هم اجازه نمی‌گیریم.

وی ادامه داد: بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور ما محسوب می‌شود؛ از همین رو دشمن می‌خواهد برای تهدید آفرینی قدرت موشکی ایران را محدود کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون وقایع اخیر در شمال عراق و اقلیم کردستان، تصریح کرد: اقدامات اخیر بارزانی موجب خسارت در شمال عراق شده و ناامنی و تردید و ریسک سرمایه‌گذاری را در این منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: در قانون اساسی عراق، حقوق همه مناطق مختلف در نظر گرفته‌شده و پیشنهاد ما به کسانی که با عراق کار می‌کنند این است که فعالیت خود را در چارچوب قانون اساسی این کشور تنظیم کنند؛ همچنین بهتر است همانگونه که نیروهای پیشمرگه عاقلانه عمل کردند و از درگیری با نیروهای عراقی اجتناب داشتند، سیاستمداران کردستان هم از این موضوع درس بگیرند و در چارچوب قانون اساسی عراق فعالیت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اجرای قانون کاتسا و تمرکز آن بر روی سپاه، گفت: ‌اوباما در دفاع از برجام یک جمله تاریخی گفت و آن‌هم این بود که ادامه تحریم‌ها غیرممکن بود و به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زد. لذا آن‌ها در صحنه عمل نمی‌توانند چنین چیزی را پیاده کنند.

وی تاکید کرد: نقض برجام و یا حتی بی‌خاصیت کردن آن بدون پاسخ نخواهد بود. گاهی اوقات کشورهایی ممکن است بخواهند برجام را بی‌خاصیت کنند که این موضوع واکنش ما را در پی خواهد داشت چرا که بی خاصیت کردن برجام با نقض آن تفاوتی نخواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص آمار ارائه شده از ایجاد شغل توسط دولت و مطابقت آن با واقعیت‌ها، گفت: طبیعتا هر گاه آماری از سوی مسئولان دولتی ارائه می‌شود باید مستندات خود را نیز در اختیار دستگاه‌ها بگذارند تا ارزیابی‌های دقیق‌تری به عمل آید و دستگاه های نظارتی در آینده نظر خود را در این خصوص اعلام خواهند کرد.

رضایی در پاسخ به سوالی پیرامون طرح مسائل مربوط به موسسات مالی و اعتباری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد : دو موضوع اصلی در کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است که یکی مسئله آب است و دیگری مرتبط با مباحث پولی و مالی است؛ مقرر شده است تا در کمیسیون های مربوطه نظرات اعضای مجمع در این امور ارائه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *