لزوم ایجاد بسترسازی جهت اجرای روش ثبتی مبنا /یکپارچه سازی آمار در افق ١٤٠٤

11:11 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۶۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس مركز آمار گفت: انتظار داريم در مركز امار افق ١٤٠٤ به امار يكپارچه و دقيق همسو با استانداردهای جهانی برسيم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، امید علی پارسا در نشست خبری صبح امروز در خصوص اجرای روش‌های ثبتی مبنا در مرکز آمار بیان کرد: روش ثبتی مبنا، به دنبال قانون آمار کشور هستیم و تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود و باید خود را با شرایط تطبیق دهد.

وی در ادامه افزود: برای اجرایی شدن روش ثبتی مبنا در مرکز آمار باید شرایط لازم فراهم شود و با استانداردهانی جهانی در این مورد همسو شویم و بستر‌های لازم را جهت اجرای ان فراهم کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: یکپارچکی در تولید و انتشار امار است که باید پاسخگوی آمار منتشر شده در نظام آماری باشیم.

پارسا تصريح كرد : امارهای رسمی معتبر از سوی امار منتشر خواهد شرد و تلاش ميكنيم تا جز رتبه های برتر امار در آسيا باشيم.

 وی یادآور شد: مرکز امار به هیچ وجه اطلاعات یک طرفه فردی به دستگاه اجرایی نخواهد داد و اطلاعات مرکز آمار نشان از اعتماد مردم در جهت ارائه امار به مرکز آمار است.

رئیس مرکز آمار افزود: موازی کاری و نظام اماری قدیمی در تولید و تجمیع و انتشار امار موجب صدمه به ذهن اقشار متفاوت از جمله مسئولین، عامه مردم، تولیدکنندگان، افزایش هزینه آمار، کاهش کیفیت آمار، سرخوردگی منتشر کنندگان امار خواهد شد.

پارسا با بیان اینکه مدرن سازی در تمام ابعاد مرکز آمار قابل رویت است افزود: باید سعی شود که ساختار اداری تغییر کند چرا که می‌تواند اطلاعات آماری را نظام‌مند کند.

به گفته وی راهبردی هوشمندانه درشورای عالی به تصویب رسیده است که خوشبختانه دوگام آن برداشته شده و باید سعی شود برنامه ملی آن تغییر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *