رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نمی‌گذاریم در بازار ارز تلاطم به وجود آید

10:32 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۶۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: عرضه ارز نسبت به تقاضا تراز مثبتی دارد و اجازه نمی‌دهیم تلاطم در نرخ ارز بوجود آید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اسحاق جهانگیری در در مراسم بیست و یکمین سالروز ملی صادرات گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور در مقابل فشارهای بین‌المللی مقاومت کند باید به درآمدهای اقتصادی تنوع ببخشیم که پس از حل مسأله برجام فضای بین المللی کار برای ایران مثبت است.

جهانگیری گفت: در تاریخ بی‌سابقه است که دنیا به سخنان رییس جمهور آمریکا بی‌اعتنایی کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه عرضه ارز نسبت به تقاضا تراز مثبتی دارد افزود: دلیل ندارد بگذاریم تلاطم در نرخ ارز بوجود بیاید بنابراین نرخ تغییرات قابل پیش‌بینی خواهد بود و شوک ایجاد نخواهد شد. 

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: حضور در بازارهای بین‌المللی، نیازمند کاهش هزینه، بهبود بهره‌وری و افزایش کیفیت است.

وی با بیان اینکه امسال صادرات غیرنفتی ۴۷ تا ۴۸ میلیارد دلار است و به ۵۰ میلیارد دلار نیز خواهد رسید، گفت: با تلاش صادرکنندگان به سمت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری حرکت خواهیم کرد.

جهانگیری با بیان اینکه پشتوانه ارزی کشور خوب است و بین ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار فروش نفت داریم که به پول آن نیز دسترسی داریم، تصریح کرد: ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم بنابراین توانایی عرضه ۱۰۰ میلیارد دلار ارز در سال را داریم.

وی افزود: واردات کالا کشور در حدود ۴۳ تا ۵۰ میلیارد دلار است، بنابراین عرضه ارز ما نسبت به تقاضا برای واردات، تراز مثبتی دارد. 

جهانگیری با بیان اینکه برای ۲۴ میلیون نفر شغل ایجاد شده است،گفت: شاغلان دولتی ۴ میلیون نفر هستند و مابقی شاغلان توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان شغل تولید کرده اند.

وی گفت: تمام تلاش دولت است که نرخ تورم و ارز  قابل پیش بینی باشد، و تلاطم در اقتصاد ایران رخ ندهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در ارتباط با کار با دنیا یکی از محدودیت‌های ما تبدیل و جابجایی دلار است که به دنبال این هستیم با کشورهای هدف با پول ملی کار کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی جزو مهم‌ترین سیاست‌های مدنظر این دوره است، افزود: سفارتخانه‌ها باید پایگاه صادرکنندگان اقتصادی شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *