رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزینه تولید عامل سختی کار صادرات در بازارهای جهانی

9:09 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۵۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هزینه تولید کار صادرات را در بازارهای جهانی سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، خسروتاج در مراسم بیست و یکمین سالروز ملی صادرات اظهار کرد: هزینه های تولید و بازاریابی در حوزه صادرات، کار را در این کارساز رقابت جهانی در بازارهای هدف صادراتی، سخت کرد و بر این اساس شرایط در سال ۹۵ بسیار برای صادرات و صادرکنندگان سخت بود.

وی در ادامه افزود: تحقق برنامه های راهبردی در حوزه صادرات و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، در گرو بازتعریف نهادهای موجود و توجه به قابلیت های کنونی کشور است که بر این اساس باید توجه داشت که هر چند در طی سه دهه گذشته با تکیه بر مزیت‎های نسبی کشور به خصوص در بخش انرژی و معدن، تلاش های تولیدی و صادراتی ظرفیت های جدیدی را برای صادرات فراهم کرده، ولی روز به روز میدان مسابقات جدیدی از کالا و خدمات در سطح جهانی در حال شکل گیری است.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: رقابت در این میدان ها نیازمند سیاستگذاری جدی در بخش های نوظهور برای صادرات خدمات و کالا است؛ بر این اساس همراهی با کاروان پرشتاب فناوری های نوین در عرصه صادرات، نیازمند سازمان توسعه ای چابک با مدیران برخوردار از دانش روز جهان است.

وی گفت: مطابق با آمارهای رسمی، سهم مانده تسهیلات بخش صادرات از منابع بانکی، در سال ۷۸ حدود ۵.۴ درصد بوده که در سال ۹۴ به ۰.۵ درصد رسیده است.

 خسرو تاج تصریح کرد: رقابت در این میدان‌ها نیازمند سیاستگذاری جدی در بخش‌های نوظهور برای صادرات خدمات و کالا است؛ بر این اساس همراهی با کاروان پرشتاب فناوری‌های نوین در عرصه صادرات، نیازمند سازمان توسعه‌ای چابک با مدیران برخوردار از دانش روز جهان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *