رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سهم کشور از صادرات جهانی 0.34 درصد است

9:04 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۵۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات می تواند نوک پیکان اقتصاد کشور باشد، گفت: سهم کشور از صادرات جهانی 0.34 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شافعی در مراسم بیست و یکمین سالروز ملی صادرات اظهار کرد: صادرات می تواند نوک پیکان اقتصاد کشور باشد.


وی در ادامه افزود: صادرات زمانی موفق است که از پشتوانه تولید قوی برخوردار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آسیب پذیری بخش صادرات در تلاطمات سیاسی اقتصادی بیشتر است بنابراین توجه به صادرات و نگاه بلندمدت برای رفع مشکلات آن پر اهمیت است.

شافعی تصریح: بخش قابل توجهی از صادرات ما محصولات کشاورزی و مواد خام معدنی است که جذابیتهای آنها وجود یارانه ها در بخش کشاورزی و موادخام معدنی است.

وی اظهار کرد: به دلیل بحران آب و فشردگی رقابت در عرصه مواد خام باید توجه کرد در آینده محصولات کشاورزی و مواد خام معدنی در بازار رقابتی زیاد توفیق نداشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مطابق گزارش بانک مرکزی ارزش کالاهای صادراتی ما کم است گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی ما ۳۴۱ دلار است در مقابل ارزش کالاهای وارداتی ۱۰۳۸دلار است.

شافعی خاطر نشان کرد: سهم کشور از صادرات جهانی 0.34 درصد است که اگر نفت را جدا کنیم این سهم 0.24 درصد است که با توجه به قابلیت کشور می تواند این رقم افزایش یابد.

شافعی با بیان اینکه توجه ویژه به دیپلماسی اقتصادی مهم است گفت: از لحاظ قیمت تمام شده کالاهای تولیدی، در رقابت با بازارهای جهانی دچار مشکل هستیم.

وی افزود: همچنین به دلیل اینکه در طول سالهای اخیر، بخش صنعت کشور نتوانست همگام با تکنولژی دنیا شود، به لحاظ کیفیت در برخی کالاها دچار مشکل هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *