ترفندهای رانندگی در مه

22:47 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۴۷۲
هوای مه‌آلود به هیچ‌وجه مناسب رانندگی نیست و ریسک ایجاد تصادفات را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

ترفندهای رانندگی در مهبه گزارش گروه فضای مجازی ، هوای مه‌آلود به هیچ‌وجه مناسب رانندگی نیست و ریسک ایجاد تصادفات را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل هیچگاه پیشنهاد نمی‌شود در مه اقدام به رانندگی کنید ولی اگر برایتان امکان پذیر نیست و مجبور به رانندگی در هوای مه‌آلود هستید، پس باید نکاتی را در نظر بگیرید تا مشکلی در طول رانندگی برایتان پیش نیاید.

سرعت خودرو را کم کنید

با توجه به وضعیت جاده‌ها در هوای مه‌آلود، نباید با سرعت بالا رانندگی کرد، زیرا دید شما محدود‌تر از قبل است و این موضوع باعث می‌شود دقت شما در هنگام رانندگی در مه به شدت کاهش یابد، به همین دلیل در زمان رانندگی در مه، انسان در سرعت بالا قادر به تشخیص بسیاری از المان‌ها و اجسام نیست و پیشنهاد می‌شود در هوای مه‌آلود، با توجه به وضعیت جاده سرعت خودرو را به حداقل برسانید. باید به این نکته اشاره کرد که اگر در زمان رانندگی در مه می‌خواهید دید بازتری داشته باشید، می‌بایست چراغ‌های مه شکن خودرو را روشن و چراغ‌های اصلی جلو را به سمت پایین هدایت کنید و به اصطلاح نور پایین رانندگی کنید؛ زیرا وقتی نور به ابر‌های هوای مه‌آلود برخورد می‌کند، منعکس می‌شود ولی اگر نور چراغ‌های اتومبیل به سمت پایین باشد، مستقیما به جاده برخورد می‌کنند و تصویر آن را به راننده مشخص می‌کنند. در نظر بگیرید با هدایت نور خودرو سمت جاده، می‌بایست خط‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال کنید؛ به این نکته توجه کنید که هوای مه‌آلود توهم بصری به دنبال دارد و ممکن است شما کنترلتان را بر روی جاده از دست بدهید، پس بهتر است با سرعت پایین خط‌های راهنمای جاده را دنبال کنید.

فاصله‌‌ی ایمنی را با مابقی اتومبیل‌ها حفظ کنید

در نظر بگیرید که وضعیت اتومبیل شما در هوای مه‌آلود بر تمام خودرو‌های اطرافتان تاثیر دارد، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان رانندگی در مه فاصله اتومبیل‌تان را با مابقی خودرو‌ها بیشتر کنید تا زمان کافی برای نشان دادن واکنش مناسب داشته باشید. همچنین با توجه به وسعت دید در هوای مه‌آلود بهتر است تمام چراغ‌های خود را روشن کنید تا رانندگان دیگر بتوانند خودرو شما را در هوای مه‌آلود تشخیص دهند. اگر برایتان ممکن است از جفت راهنما برای هشدار به مابقی راننده‌ها در زمان رانندگی در مه استفاده کنید، این امر باعث می‌شود رانندگان دیگر خودرو شما را راحت‌تر مشاهده کنند. در نظر بگیرید سبقت در زمان رانندگی در مه، امر بسیار خطرناکی است، زیرا هم شما و هم رانندگان دیگر دید مناسبی نسبت به وضعیت جاده ندارند و همین موضوع در زمان سبقت گرفتن احتمال وقوع تصادفات را بالا می‌برد. ممکن است بسیاری از رانندگان اطراف شما در زمان رانندگی در مه، رفتار و اصول مناسب با هوای مه‌آلود رعایت نکنند، پس بهتر است در زمان رانندگی در مه، دقت خود را بالا برده و به صدای خودرو‌های اطرافمان نیز توجه کنیم، برای این کار بهتر است صدای موسیقی و یا رادیو را قطع کنیم تا بتوانیم عکس‌العمل مناسب در برابر صدای مابقی خودرو‌ها داشته باشیم. به این موضوع توجه کنید که در زمان رانندگی در مه برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید و با سرعت کم و دقت بالا، ریسک وقوع تصادفات را کاهش دهید.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *