آمریکا نباید بدون هزینه برجام را نقض کند

11:30 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۳۷۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: نقض وخروج از برجام، هزینه دارد و آمریکا نباید بدون هزینه برجام را نقض کند.

آمریکا نباید بدون هزینه برجام را نقض کندزهره الهیان در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره بیانات مقام معظم رهبری درباره برجام و نیز رابطه با اروپایی‌ها بیان کرد: عهدشکنی آمریکا در رابطه با برجام از قبل برای ایران قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب قبلا فرموده بودند که اگر بنا باشد آمریکا برجام را پاره کند، ما نیز آن را به آتش می‌کشیم. معنای این فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که مجامع بین المللی، اتحادیه اروپا و آمریکا باید متوجه این موضوع باشند که نقض و خروج از برجام، هزینه دارد و آمریکا نباید بدون هزینه برجام را نقض کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: البته یکی از مهمترین هزینه‌های خروج از برجام برای آمریکا، منزوی شدن هرچه بیشتر این کشور در عرصه بین المللی و منظر جهانیان است. آن طور که مسلم است و بار‌ها موگرینی و آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن اشاره کرده اند، ایران به همه تعهدات خود درباره برجام پایبند بوده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم یادآورشد: انتظار می‌رود که طرف‌های متعهد در ارتباط با برجام ایستادگی لازم را داشته باشند در غیر این صورت و با خروج آمریکا از برجام یکی از گزینه‌ها و سناریو‌های پیش روی ایران، خروج از برجام است که قطعا نه به نفع آمریکا و نه سایر کشور‌های 5+1 است؛ لذا می‌بایست اتحادیه اروپا در مقابل عهدشکنی آمریکا و ترامپ ایستادگی لازم را داشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *