سعی می‌کنم در امور فدراسیون دخالت نکنم/ باید یک خانم در کمیسیون ورزشکاران باشد/ نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم

7:00 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۲۷۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش تیراندازی بانوان ایران گفت: سعی می‌کنم در مسائل فدراسیون دخالت نکنم و نظری درباره حواشی مربوط به آن ندهم.

الهه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، با اشاره به ثبت‌نامش در انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: شرکت کردن در این انتخابات طبیعی است و این کمیسیون هر سال برگزار می شود که من هم شرکت کردم. البته در جریان خیلی چیزها نیستم اما می‌دانم آنهایی که شرکت کرده‌اند همه از مدال‌آوران المپیکی و آسیایی هستند و این در مورد همه‌ رشته‌ها صدق می‌کند به خصوص کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو. من هم ثبت‌نام کردم و امیدوارم شرایط خوب پیش رود چون فکر می‌کنم باید یک نماینده خانم در این کمیسیون وجودداشته باشد.

او همچنین در مورد برنامه‌های آینده خود و تیم ملی تیراندازی گفت: الان به همراه تیم ملی در اردو هستیم و از چند ماه قبل هم تمرینات را یگیری می‌کردیم. ما رقابت‌های فینال ورلد کاپ را در هند پیش رو داریم. این مسابقه به صورت دعوتی است و تیراندازهایی که در ورلدکاپ‌های که در طول سال برگزار شده مدال کسب کرده‌اند یا امتیازشان به سطح دعوت شده‌ها رسیده به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند. من و باقری در رشته میکس تیمی تفنک بادی 10 متر و افراد دیگر تیم هم در رشته‌های دیگر حضور دارند.

احمدی ادامه داد: پس از این رقابت‌ها هم مسابقات قهرمانی آسیای ژاپن را در تاریخ 15 اذر ماه در پیش داریم. بعد از آن هم در اردوها هستیم و بیشتر برای سال بعد که رقابت‌های مهمی را داریم آماده می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کسب مدال در فینال ورلد کاپ هند امید دارد یا خیر، گفت: امکان مدال‌آوری وجود دارد و خود من در فینال ورلد کاپ‌های گذشته مدال طلا گرفتم که اولین مدال ایران بود. در سال گذشته هم  باقری در این رقابت‌ها برنز گرفت. این رقابت‌ها سطح بالایی دارد و چهار بار در طول یک فصل برگزار می‌شود، شاید تعداد شرکت کننده‌ها در این تورنمنت‌ها کم باشد اما به دلیل اینکه همه آنها از قهرمانان المپیکی و مدال‌آوران جهانی هستند، سطح بالای دارند که کار را سخت می‌کند. البته باید بگویم که با همه‌ این مسائل ایران شانس زیادی برای کسب مدال دارد.

بانوی ملی‌پوش تیراندازی ایران در مورد رشته میکس تیمی در این رقابت‌ها اظهار داشت: رشته‌ میکس تیمی یک ماده جدید بوده و قراره است در المپیک 2020 به رقابت‌ها اضافه شود. ما سال گذشته در ورلد کاپ هند که چهارم شدیم قانون خاص خود را داشت و پیش از آن هم در ورلدکاپ‌ آلمان قانون دیگری برای رشته میکس وجود داشت. قانون این رشته هر سال دستخوش تغییرات می‌شود چون یک ماده جدید است و در مرحله آزمون و خطا قرار دارد. همچنین دو هفته پیش هم که فهمیدیم دوباره قانون این ماده تغییر کرده است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که صورت گرفته، رقبای خود را به خوبی نمی‌شناسیم و با رشته میکس تیمی هم آشنایی زیادی نداریم اما با همه‌ی این مسائل تلاش می‌کنیم جزو نفرات برتر این تورنمنت باشیم و مدال بگیریم.

بانوی مدال آور تیم ملی تیراندازی ایران در مورد کادر فنی و مربی تیم ملی گفت: سرمربی پیشین تیم ملی لازلو بود که از سال 87 به تیم ملی آمده بود و بعد از المپیک هم رفت. فعلا با سه مربی کار می‌کنیم و نمی‌دانم تصمیمات فدراسیون در مورد کادر فنی چگونه است.

ملی‌پوش تیراندازی ایران درباره‌ مشکلات کمبود فشنگ در فدراسین تصریح کرد: این مشکل خیلی تاثیرگذار است و تمرینات را مختل می‌کند. در 50 متر کمبود فشنگ داریم و بعد از المپیک هم بیشتر از یکی دوتا مسابقه نرفته‌ایم و به دلیل کمبود فشنگ، ما هیچ تمرینی هم در رشته خفیف نداریم. رقابت‌های اسلحه خفیف ما از سال بعد آغاز می‌شود که امیدوارم این مشکلات برطرف شود تا تمرینات را از سر بگیریم.

وی همچنین در مورد رفتن هاشمی از فدراسیون تیراندازی گفت: واقعیت این است که سعی می‌کنم در مسائل فدراسیون دخالت نکنم و نظری درباره حواشی مربوط به آن ندهم. من ورزشکار هستم و اگر وارد این بحث‌ها بشوم یعنی وارد حاشیه شده‌ام اما فقط می‌خواهم بهترین شرایط ایجاد شود و فکر می‌کنم که اگر ورزشکاری وارد حاشیه شود از هدف اصلی خود دور می‌ماند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: سال بعد رقابت‌های مهمی را در پیش داریم و تمام تلاشمان این است که به بهترین شکل ممکن کسب نتیجه کنیم. چون بازی‌های آسیایی را هم در پیش است. ضمن اینکه باید مدال‌های دور قبل را تکرار کنیم. همچنین رقابت‌های قهرمانی جهان را هم قرار است برگزار شود که بالا بودن سطح رقبا کار را سخت می‌کند ضمن این که این اولین مسابقه‌ای است که سهمیه المپیک دارد و امیدوارم با بهتر شدن شرایط بتوانیم نتایج خوبی در این تورنمنت‌ها کسب کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *