رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از واریز یارانه مهرماه تا نمایشگاه تله‌کام/ مرغ ارزان شد

13:40 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۱۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل اعلام نرخ بلیت هواپیما در ایام اربعین، کاهش قیمت مرغ،نمایشگاه تله‌کام، میزان واردات برنج در شش ماهه نخست سال و موارد مشابه دیگری بوده است.

از واریز یارانه مهرماه تا نمایشگاه تلکامپ/ مرغ ارزان شدبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل، اعلام نرخ بلیت هواپیما در ایام اربعین، کاهش قیمت مرغ،نمایشگاه تلکام، میزان واردات برنج در شش ماهه نخست سال و موارد مشابه دیگری بوده است.

هفته گذشته نمایشگاه تله‌کام در نمایشگاه بین المللی برگزار شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما ملزم به توسعه بازار ICT هستیم و با توجه به شرایط بازار گوشی تلفن همراه توسعه را در بازار ثابت می‌بینیم. نظام تعرفه نیاز به اصلاح دارد و ما انتظار داریم با اصلاح نظام تعرفه تقاضا نسبت به بازار ثابت افزایش یابد.

هفته گذشته معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت نرخ بلیت هواپیمای عتبات عالیات ویژه ایام اربعین را که با توافق شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شده است به سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استان ها ابلاغ کرد.

وزیر ارتباطات در همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان ها و شرکت های وابسته که هفته گذشته برگزار شد، گفت: گمانه زنی در خصوص تغییر قیمت ۱۸ تا ۲۰ درصدی گوشی موبایل در فضا کشور ایجاد شده که این مورد نیر تایید نمی شود و نهایتا ۵ یا ۶ درصد تعرفه گمرگ بر هزینه تمام شده افزوده می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی که هفته گذشته منتشر شد در ۵ ماهه نخست سال درآمدهای نفتی 97 درصد افزایش یافت و سهم عمرانی‌ها از کل پرداخت‌ها تنها ۷ درصد بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه با ادامه روند کاهشی قیمت، مرغ با نرخ 6 هزار و 300تومان به فروش می‌رسد،گفت: پس از دهه اول محرم بازار مرغ دچار رکود شده است.

در 6 ماهه نخست سال جاری واردات برنج با رشد 108 درصدی روبرو شد که بیش از یک میلیون تن برنج نیمه سفیده شده یا برنج کامل سفید شده وارد کشور شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در همایش روز ملی استاندارد در هفته گذشته گفت: ایمنی مردم بر تولید و اشتغال ارجح است و تولیدکنندگان باید استانداردهای تولید را رعایت کنند.

 رئیس اتاق بازرگانی تهران در سی و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد گفت: ارز از تلاطم‌های بازار تاثیر می‌پذیرد بنابراین دولت باید ارز را مدیریت کند. تک‌نرخی شدن نرخ ارز باعث ثبات بازار خواهد شد و لازم است دولت تکلیف ارز را مشخص کند.

قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه توقف ثبت سفارش به منزله توقف واردات خودرو نیست،گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه گمرک طی 6 ماهه اول سال جاری بیش از 44 هزار خودرو وارد کشور شده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه زمان بازگشایی سایت ثبت سفارش مشخص نیست،گفت: دستورالعملی در خصوص واردات خودرو برای هیات دولت ارسال شده که به محض اینکه تصویب و ابلاغ گردد نسبت به بازگشایی سایت اقدام می‌کنیم.

در حالی ایرلاین‌ها، چارترکننده‌های طرف قرارداد آن‌ها و آژانس‌ها برای بازه زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان موظف به فروش بلیت پرواز‌های اربعین طبق نرخ مصوب شده‌اند، که برخی از این متولیان با نرخ‌گذاری‌های غیرمنطقی صندلی پرواز، دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

بسته اقتصادی 26 مهر ماه

بسته اقتصادی 25 مهر ماه

 بسته اقتصادی 23 مهر ماه

بسته اقتصادی 22 مهر ماه

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *