تجمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب/ استقرار پهبادهای سپاه در مرز مهران/ انتقال قدیمی‌ترین کشتی به موزه دریایی

17:11 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۰۹۴
تجمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب، استقرار پهبادهای سپاه در مرز مهران، انتقال قدیمی‌ترین کشتی به موزه دریایی و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، تجمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب، استقرار پهبادهای سپاه در مرز مهران، انتقال قدیمی‌ترین کشتی به موزه دریایی و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» دنبال کنید.

سه هزار دانش آموز خارجی در مدارس هرمزگان تحصیل می‌کنند

ایرنا: با توجه به این که تعدادی از اتباع بیگانه اکنون در چرخه گذراندن مراحل نام نویسی برای حضور در مدارس قرار دارند، این آمار افزایش می یابد. یک هزار و 793 دانش آموز بیگانه سال گذشته در مدارس هرمزگان تحصیل کردند. نام نویسی از اتباع بیگانه که مدرک اقامتی و هویتی معتبر دارند، در تمام مدارس این استان انجام می شود اما امسال بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، بیگانه تبارانی که مدارک ندارند نیز می توانند با داشتن معرفی نامه حمایت تحصیلی اتباع خارجی صادره از اداره کل اتباع در مدارس پذیرش شوند. این افراد که مدرک معتبر ندارند، پس از گذراندن چرخه مراحل نام نویسی در اداره کل اتباع استان، مرکز بهداشت و ... می توانند در منطقه (یک و 2 و ایسین) شهرهای بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، کیش (شهاب و هرمز) و قشم مشغول به تحصیل شوند. اداره های آموزش و پرورش باید برای تعیین پایه تحصیلی متقاضیان دوره نخست متوسطه مطابق مفاد ماده 43 آیین ‌نامه اجرایی مدارس و برای تعیین پایه تحصیلی متقاضیان دوره دوم متوسطه، مطابق توضیح ماده 70 آیین ‌نامه آموزشی دوره متوسطه روزانه عمل کرده و پس از تعیین پایه تحصیلی نسبت به صدور معرفی‌ برای مدارس اقدام کنند. دانش ‌آموزان بیگانه مانند دانش ‌آموزان ایرانی در مدارس ‌نام نویسی می‌شوند و هزینه ‌هایی نظیر کتاب، بیمه و... را پرداخت می‌کنند.

استان


در محکومیت سخنان ترامپ صورت گرفت؛ تجمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب

مهر: اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان صبح امروز با تجمع در حوزه علمیه نواب مشهد نفرت و انزجار خود را از سخنان رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران نشان دادند.

استقرار پهبادهای سپاه در مرز مهران برای اربعین ۹۶

سپاه پاسداران در بخش های مختلفی مانند سال های گذشته به زائران اربعین خدمات رسانی می کند. اقدامات گسترده سپاه در مرز مهران شامل بخش های راه، اسکان، اردوگاه، پشتیبانی، حمل و نقل، تغذیه، بهداشت و درمان و فرهنگی و تبلیغات است. سپاه همچنین به منظور تأمین امنیت لازم برای زائران اربعین، برای این ایام اقدامات لازم را پیش بینی کرده و بالگرد و پهپادهای سپاه در مرز مهران مستقر می شوند. همچنین یک بیمارستان صحرایی در مرز مهران توسط سپاه راه اندازی شده که تمامی خدمات در این بیمارستان برای زائران رایگان خواهد بود.

سرعت طوفان در زابل به ۷۶ کیلومتر برساعت رسید

ایسنا: کارشناس اداره هواشناسی زابل گفته که سرعت طوفان امروز در زابل به ۷۶ کیلومتر برساعت رسیده و شعاع دید در محدوده فرودگاه زابل نیز به هزار متر رسیده است. در سایر مناطق و روستاهای منطقه سیستان شعاع دید متغیر است. درحال حاضر دستگاه سنجش ریزگرد درحال تعمیر است که تا چند ساعت آینده مشکل آن برطرف می‌شود. گفتنی است بنا به مشاهدات عینی، در برخی از مناطق روستایی شعاع دید به ۵۰ متر رسیده است که این موضوع می‌تواند مشکلات تنفسی برای ساکنین روستاها و همچنین مشکلاتی در زمینه تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین ایجاد نماید.

انتقال قدیمی‌ترین کشتی موجود در دریاچه ارومیه به موزه دریایی بندرشرفخانه

مدیر بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه از انتقال کشتی امین قدیمی‌ترین کشتی موجود در دریاچه ارومیه به موزه دریایی بندرشرفخانه خبر داد. کشتی امین که قدیمی ترین کشتی موجود در دریاچه ارومیه است و در ابتدای شروع جنگ جهانی دوم توسط روس ها در بندر شرفخانه ساخته شده بالای 50 تن وزن، 20 متر طول و 4/30 سانت عرض و بالای ۵ متر ارتفاع دارد و در حال انتقال به محوطه موزه دریایی بندر شرفخانه است. در ساخت این شناور بجای جوش از پرچ استفاده شده و این کشتی 50 تنی که در انتهای اسکله قدیمی بندر شرفخانه به گل نشسته بود از 5 شهریور سال جاری شروع عملیات انتقال آن استارت خورده در حال انتقال به محوطه موزه دریایی است، اگر شرایط جوی مناسب باشد تا پایان برج ۸ در سکویی که در محوطه موزه احداث می شود مستقر خواهد شد تا پس از بازسازی جهت دید عموم به نمایش گذاشته شود. از این شناور بیشتر بعنوان یدک کش استفاده میشد تا شناورهای بزرگ و بدون موتور را که کار حمل مسافر ، حیوانات منطقه و حمل بار مردم را بر عهده داشتند بکار گرفته می شد. علاوه بر این موارد به علت مانور خوب این شناور در امر تجسس و نجات و امور روزمره اداره و کمک رسانی به سایر شناورها استفاده می شد و از این کشتی خاطرات زیادی در اذهان کارکنان و مردم منطقه وجود دارد که با نمایش آن در موزه دریایی اداره بنادر ودریانوردی دریاچه ارومیه باعث تداعی آنها خواهد شد.گفتنی است، بیش از 80 درصد کارهای ساختمان موزه دریایی به اتمام رسیده و قرار است پس از آماده شدن این موزه که یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های دریای کشور محسوب شود و از تجهیزات دریایی قدیمی بجا مانده از جنگ جهانی اول و دوم ، در آن به نمایش گذاشته شود. هزینه در نظر گرفته شده تا پایان سالجاری برای موزه دریایی ۸ میلیارد ریال بوده و در صورت استقبال بازدید کنندگان از موزه در سال های آتی توسعه آن ادامه خواهد داشت .

تجمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب/ استقرار پهبادهای سپاه در مرز مهران/ انتقال قدیمی‌ترین کشتی به موزه دریایی 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *