تجهیزات مخابراتی هرات در سایه تهدید "طالبان" قرار دارد

9:05 - 29 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۰۲۶
مسوول اداره نظارت بر خدمات مخابراتی هرات با اشاره به وجود تهدیدات از سوی مخالفین مسلح و طالبان در شهرستان‌های این ولایت، گفت: آنتن‌های مخابراتی در شهرستان‌های هرات توسط طالبان تهدید می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل ، زمری همدرد مسئول اداره نظارت بر خدمات مخابراتی هرات با اشاره به وجود تهدیدات از سوی مخالفین مسلح و طالبان در شهرستان‌های این ولایت، گفت: آنتن‌های مخابراتی و سایت‌های خدماتی در شهرستان‌ها زیر تهدیدات امنیتی قرار دارد و مخالفین مسلح و طالبان برقراری خدمات مخابراتی را در شهرستان‌ها مختل کرده است.

وی افزود: از آغاز سال تاکنون بیش از 50 مورد تهدید آنتن‌های مخابراتی در شهرستان‌ها در اداره آنها به ثبت رسیده است که از این میان تعدادی از سوی مخالفین مسلح و طالبان مسدود، تعدادی به سرقت رفته و تعدادی هم به آتش کشیده شده است.

همدرد گفت: شهرستان‌های چشت، کرخ، ادرسکن، پشتون زرغون، شیندند و خواجه عریا در هرات به شدت زیر تهدیدات امنیتی قراردارند و طالبان به صورت مستقیم این سایت‌های مخابراتی را خاموش نگه می‌دارند و نیروهای امنیتی قادر به تامین امنیت این سایتها نبوده‌اند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در این مورد اظهار داشت: در نشستی که با شبکه‌های مخابراتی در هرات صورت گرفت و بررسی مشکلات آنها قرار است تا در آینده ای نزدیک برای تامین امنیت بیشتر اقدام صورت گیرد.

از سوی دیگر وجود دستگاه‌های غیرقانونی در هرات که از سوی مافیای بزرگی اداره میشوند نگرانی مسوولان مخابرات هرات را برانگیخته است.

همدرد افزود: دستگاه‌های غیرقانونی سیم باکس، سبب می‌شود تا هزینه‌های تماس های بین المللی که از خارج با شبکه‌های مخابراتی در افغانستان برقرار می‌شود به صورت تماس‌های داخلی سنجیده شود و مبالغ هنگفتی که باید در قبال این تماس‌های خارجی به شرکت‌های مخابراتی پرداخت شود به جیب مافیایی این دستگاه‌های غیرقانونی برود حتی گفته شده که توسط این دستگاه‌های غیرقانونی امکان شنود مکالمات مشترکین در افغانستان وجود دارد.

این مسئول اداره مخابرات هرات اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون به تعداد 21 دستگاه سیم باکس غی قانونی را از شهر هرات با همکاری نیروهای امنیتی کشف و عاملان آنها را بازداشت کردند اما هنوز هم به تعداد زیادی از این دستگاه‌های غیرقانونی در هرات فعالیت می‌کند که اداره در جستجوی آنها است .

در حال حاضر در هرات 500 آنتن شبکه‌های مخابراتی در شهر و شهرستان‌های هرات وجود دارد که به دلیل وجود تهدیدات امنیتی پیاپی در شهرستانها 11 انتن و مرکز ارتباطی مخابراتی نیز خاموش است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *