خودروی عجیب میتسوبیشی+تصاویر

15:00 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۰۱۵
این خودروی آینده‌ نگرانه یک اتومبیل فناورانه الکتریکی و با سامانه‌های ارتباطی و سیستم رانندگی خودران است.

به گزارش گروه فضای مجازی ،این خودروی آینده‌ نگرانه یک اتومبیل فناورانه الکتریکی و با سامانه‌های ارتباطی و سیستم رانندگی خودران است.

کمپانی سازنده اطلاعات زیادی را در خصوص ویژگی‌های موتور منتشر نکرده است ، اما تائید کرده خودرو به فناوری پیشرفته کمک راننده و مجهز است که باعث کاهش تصادفات احتمالی می‌شود. از طرفی مدل مفهومی خود را به عنوان یک سامانه حمل و نقل راحت و محیط زیست اثبات کرده است.

در کنار شکل کمی عجیب در ظاهر خارجی، خودرو به انواع مختلفی از حسگرها مجهز شده که می‌تواند زمان باز شدن در خودرو را تشخیص دهد. اگر در حین رانندگی نیز این اتفاق رخ دهد، خودرو با نمایش علامتی روی سطح جاده به رانندگان پشت سر این اتفاق را هشدار می‌دهد.

خودرو فاقد آینه‌های سنتی جانبی است و به جای آن به نمایشگر تصاویر متقاطع مجهز است تصاویر محیط را به شکل سه بعدی درمی‌آورد.

علاوه بر این در کابین نیز یک دوربین با قابلیت پوشش زوایای مختلف وجود دارد که به نظارت رفتار راننده یا سرنشین جلو می‌پردازد. این سیستم به شکل بالقوه به شناسایی رفتارهای خطرناک راننده خواهد پرداخت. از طرفی این سامانه گرما یا سرمای درون کابین را با توجه به فصل و آب و هوا کنترل خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های جالب در این خودرو فناوری بزگ‌نمایی واقعی است که مسیر درست حرکت و محدوده درست ان را برای راننده با رنگ سبز مشخص می‌کند. با این فناوری امکان خطا از مسیر برای راننده در هنگام نور کم کاهش خواهد یافت.

این خودرو همچنین به فناوری به نام "ناب- دیسپلی" مجهز است. این فناوری به یک دستگیره کشویی مجهز است که پایه سیستم اطلاعات و سرگرمی محسوب می‌شود. این دسته به کاربر امکان می‌دهد تا بدون برداشتن نگاه از جاده چند عملکرد را توامان انجام دهند.

 

 

منبع:عصرایران

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *