۴۳ قهرمان در آستانه استخدام در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها

14:03 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۹۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
۴۳ قهرمان ورزشی در آستانه استخدام در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار دارند.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مرداد ماه سال 1395 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان، مشمول قانون سرباز قهرمان را که به تصویب هیئت وزیران رسیده بود برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه، قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل نفر اول در رشته های فردی و کلیه نفرات در رشته‌ های گروهی می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.

پس از آن در شهریور ماه سال 1395 رحمت الله قلی پور مدیرکل وقت منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان پس از نشست روسای ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل در شهرستان مشگین اعلام کرد موضوع بکارگیری ورزشکاران حرفه ای پس از دوران ورزشکاری و همچنین قهرمانان ملی به تصویب رسیده و برای اجرا به دستگاه های مختلف دولتی ابلاغ شده است. بر اساس این قانون هر یک از ورزشکاران المپیکی جهانی ، آسیایی و ملی که در آوردگاه های مختلف موفق به کسب مدال شده اند بدون انجام هر گونه آزمون جذب ادارات دولتی می شوند.

بهمن ماه همان سال بهروز منتقمی مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب‌ نامه هیئت محترم وزیران از آغاز فرایند جذب قهرمانان و مدال‌آوران مشمول خبر داد.

سلطانی فر نیز در طول یک سال گذشته به طور جد این موضوع را پیگیری و بارها در هیئت دولت مطرح کرد. وزیر ورزش و جوانان استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های دولتی را باعث کم شدن دغدغه آنان دانست تا راحت تر به مسیر قهرمانی خود ادامه دهند.

مرداد ماه سال 1396 سیدعلی آقازاده سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در آخرین نشستی که میان مسئولان وزارت ورزش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، موضوع لحاظ شدن مصوبه دولت برای استخدام ورزشکاران مدال آور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست که دو هفته پیش برگزار شد، مقرر شد بخشنامه دولت توسط این سازمان مجددا برای تمام نهادها ارسال شود تا توجه و عمل کردن به آن مورد توجه قرار بگیرد.

آقازاده افزود: بر اساس صحبت های مطرح شده در نشست مورد نظر و تصمیم اتخاذ شده، فکر می کنم طی دو ماه آینده مشکل فعلی برطرف شود و بتوانیم درخواست مدال آوران برای استخدام در نهادهای مورد نظرشان را اجرایی کنیم.

بر اساس آخرین خبر اعلام شده از سوی بهروز منتقمی مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان استخدام 43 نفر از قهرمانان ورزش کشور در وزارت ورزش و جوانان( ادارات کل استانها ) در دست اقدام است. همچنین مراحل اداری در خصوص استخدام حدود 90 نفر دیگر از قهرمانان ورزشی در بیش از 20 سازمان، نهاد و وزارتخانه دیگر صورت گرفته و این روند با پیگیری هیئت دولت و وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.

بهادر مولایی، جابر صادق زاده، سوسن حاجی پورگلی، سید مهدی پانزوان، مهسا جاور، شاهو ناصری، علی مظاهری، ذبیح الله پورشیب، علیرضا نصر آزادانی و میثم مصطفی جوکار از قهرمانان بنام کشورمان هستند که نام آنها در لیست جذب وزارت ورزش و جوانان دیده می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *