منتظر واقعی باید با امر به معروف و نهی از منکر جامعه را برای ظهور آماده کند/ جمعه را با دعای فرج سپری کنید

9:30 - 28 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۹۸۷
کارشناس علوم قرآنی گفت: صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و خواندن زیارت عاشورا و دعای فرج، اعمال روز جمعه یک منتظر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خوش‌نظر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره اعمال فرد منتظر در روز جمعه گفت: در روز جمعه یکی از برترین اعمال صلوات بر پیامبر(ٌص) و اهل بیت(ع) است و خواندن زیارت عاشورا توصیه شده است.

منتظر

وی افزود: منتظر واقعی باید با عمل به دستورات دین، انجام واجبات و ترک محرمات و رعایت تقوای الهی خود را آماده کند و با امر به معروف و نهی از منکر سعی کند جامعه را برای ظهور آماده سازد.

حجت الاسلام خوش نظر برخی اشخاص را که بدون انجام عملی خود را منتظر می دانند نهی و تصریح کرد: یک مجموعه باورها داریم که جزو ایمان است "الذین آمنوا و عمل الصالحات". عمل الصالحات یعنی انجام واجبات و اقامه نماز و امور عبادی که باید انجام شود. در کنار این امور باید اعمال فردی و اجتماعی نیز بر طبق شرع و قانون عمل شود و ظاهر نیز باید همواره براساس دین رعایت شود.

این کارشناس علوم قرآنی درباره خواندن دعای ندبه در روز جمعه اظهار کرد: یک منتظر تا جایی که فرصت داشته باشد اگر دعای ندبه را بخواند بسیار خوب است البته این طور نیست که اگر ندبه نخواند پس منتظر نیست یا برای انتظار قدم برنداشته است ولی اگر بگوییم خواندن ندبه لازم نیست هم صحیح نگفته ایم.

منتظر
حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر خاطرنشان کرد: دعاها دریای معرفت هستند و اتفاقا باید خوانده شوند تا منتظر از نظر روحی و معنوی آماده و مهیای برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) شود. یکی از بهترین عبادات در روز جمعه برای یک منتظر دعای فرج است و توصیه می شود هر لحظه و در هر کاری خواندن آن فراموش نشود.

 دعا‌هایی جهت ارتباط با امام زمان (عج) / منتظر ظهور و ایجاد آمادگی در دیگر انسان‌ها

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *