آمریکا خواستار مدارک مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری خود در ترکیه شد

12:44 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۹۵۰
شبکه تلویزیونی هابر ترک گزارش داد که یک هیأت آمریکایی ارائه مدارک و شواهد مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه را از این کشور خواستار شده است.

آمریکا خواستار شواهد مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری خود در ترکیه شدبه گزارش گروه بین‌الملل ،شبکه تلویزیونی هابر ترک گزارش داد که یک هیأت آمریکایی ارائه مدارک و شواهد مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه را از این کشور خواستار شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن از کارمندان کنسولگری آمریکا در ترکیه بازداشت شده‌اند؛ ماه می مترجم کنسولگری آمریکا در استان آدانا و دو هفته پیش از این نیز یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در استانبول بازداشت شده است.

سفارت آمریکا در آنکارا پس از بازداشت این کارمند کنسولگری به اتهام ارتباط با گروه فتح‌الله گولن، تمام خدمات صدور روادید غیر مهاجرتی در ترکیه را متوقف کرد و سفارت ترکیه در واشنگتن نیز در اقدامی تلافی‌جویانه صدور روادید برای آمریکایی‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

هفته گذشته «بکر بوزداغ»، معاون نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد که مقامات آمریکا و ترکیه به زودی برای حل بحران به وجود آمده در زمینه صدور روادید، یا یکدیگر دیدار می‌کنند.

بکر بوزداغ گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نمایندگان دو کشور طی روزهای آینده با یکدیگر دیدار می‌کنند تا درباره حل این بحران با یکدیگر مذاکره کنند.

وی در مصاحبه با هابرترک اعلام کرد که تصمیمات بعدی بر اساس نتایج این دیدار اتخاذ خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *