کشف اشیای عتیقه 5 هزار ساله در بهشهر

11:15 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۸۹۷
معاون اجتماعی پلیس استان از کشف 50 عدد کوزه سفالی با قدمت 5 هزار سال در شهرستان بهشهر خبر داد.

کشف اشیای عتیقه 5 هزار ساله در بهشهربه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ "علیرضا باقری" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در بهشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ باقری گفت: ماموران در بازرسی از محل سکونت این فرد موفق شدند، ۵۰ عدد کوزه سفالی با قدمت پنج هزار ساله را به همراه مقادیری اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق کشف کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، در دست بررسی است.

باقری با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، افزود: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی خواهد شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *