رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی

9:27 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۸۱۴
راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد، راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، راز و رمزهایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد، راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفرهای هوایی و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

الگوی نادرست تغذیه عامل بروز 30 درصد بیماری‌هاست

ایسنا: تغییر اصلاح الگوی مصرف به ما می‌گوید که الگوی تغذیه‌ای را چگونه اصلاح کنیم که سالم بمانیم و میزان شیوع چربی و قند خون کاهش یابد .70 درصد بعضی از محصولات چربی است؛ هر فرد می‌تواند روزانه 35 گرم چربی بدون اشباع مصرف کند. امروزه عامل اصلی 28 تا 30 درصد بیماری‌ها، غذا است؛ کنترل چربی‌ها یکی از ضرورت های اجرایی در حوزه تولید مواد غذایی است.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


2300 نوع گیاه در کشور دارای خواص دارویی هستند

چشم انداز خوبی جهت استفاده از گیاهان دارویی و سنتی درکشور ترسیم شده است و کشور ایران با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بسیار مطلوب خود خواستگاه رویش 8000 نوع گیاه از طبیعت است که از این میزان 2300 نوع گیاه دارای خواص دارویی هستند. با اصلاح سبک زندگی در گفتار دانشمندان ایرانی و خارجی تاکید فراوانی شده است تا بتوانیم جامعه ای سالم و پر نشاط داشته باشیم. فشار خون بالا، چاقی، استفاده از روغن جامد، کلسترول بالا و دیابت از عوارض خطر ساز در بوجود آمدن بیماری های قلبی عروقی است؛ امروزه مصرف نمک در کشور 10 درصد است که این میزان مصرف زیاد است و ما باید به عنوان متولیان حوزه سلامت نظارت بر تولید محصولات غذایی را بیشتر کنیم.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


نشانه‌هایی که خبر از کم‌خونی می‌دهند!

هموگلوبینی که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد باعث می‌شود تا اکسیژن به گلبول قرمز متصل شده و توسط مویرگ‌ها به بافت‌های مختلف بدن برسد. از آنجایی که تمام سلول‌های بدن انسان برای زنده ماندن به اکسیژن وابسته‌اند، کمبود آن باعث هیپوکسی شده و گستره وسیعی از مشکلات را به‌همراه دارد. کم خونی انواع گوناگونی دارد که هر یک علت خاص خود را دارند. این بیماری بر اساس‌های گوناگونی طبقه‌بندی می‌شود، مثل ریخت‌شناسی گلبول‌های قرمز، مکانیسم‌های اتیولوژیک و غیره. سه دسته اصلی کم‌خونی شامل از دست رفتن حجم زیادی از خون (خون‌ریزی‌های حاد یا مزمن)، از بین‌ رفتن سلول‌های خونی (همولیز) و کمبود تولید سلول‌های خونی هستند. از دست دادن خون و کمبود آهن در رژیم‌های غذایی، از دلایل کم خونی است و البته خانم‌های باردار مخصوصا کسانی که در حال شیردهی هستند، به دلیل سیستم عملکردی بدن چند برابر بیشتر از آقایان به آهن نیاز دارند و رژیم غذایی آنها باید غنی از آهن باشد. مهم‌ترین علامت کم‌خونی احساس خستگی زودرس و فرسودگی است؛ علائم دیگر این عارضه شامل ضعف، رنگ پریدگی پوست، ضربان نامنظم یا تند قلب، کوتاهی نفس، درد قفسه سینه، احساس سبکی در سر و یا سرگیجه خفیف، بی‌حسی، بی‌خوابی درشب، کرختی یا سردی انتهای اندام‌ها و سردرد است. ممکن است در ابتدا کم‌خونی آنقدر خفیف باشد که متوجه علائم آن نشوید اما شدت علائم با پیشرفت کم‌خونی افزایش می‌یابند.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


نقش نوعی مکمل غذایی در پیشگیری از صرع

مدیکال نیوزتودی: متخصصان دریافتند که کاهش پروتئینی موسوم به O-GlcNAcylation در سلول‌های مغز موش‌ها به «تحریک‌پذیری عصبی» منجر می‌شود که عامل آغاز کننده صرع است. متخصصان آسیب‌شناسی در دانشگاه آلابامای آمریکا در این بررسی دریافتند افزایش سطح این پروتئین با مصرف مکمل «گلوکزامین» که معمولا برای کمک به کاهش درد آرتروز مصرف می‌شود، تحریک پذیری عصبی در موش‌ها را کاهش می‌دهد. این یافته‌ نه تنها به آشکار شدن فرآیند تحریک پذیری عصبی کمک می‌کند بلکه می‌تواند به شناسایی روش‌های درمانی جدید برای صرع نیز منجر شود. پیش از این پزشکان دریافته بودند که افزایش پروتئین O-GlcNAcylation با کاهش قدرت سیناپس‌ها در ناحیه هیپوکمپوسِ مغز (هیپوکامپ) مرتبط است. سیناپس‌ها ساختارهایی هستند که به نورون‌ها (سلول‌های عصبی) اجازه می‌دهند سیگنال‌های عصبی را به یکدیگر انتقال دهند. این تیم تخصصی خاطرنشان کردند که تحریک پذیری عصبی در هیپوکمپوس یا بخش حافظه و یادگیری مغز اغلب در مبتلایان به صرع دچار پیچیدگی می‌شود. متخصصان با در نظر گرفتن یافته‌های پیشین این فرضیه را مطرح کرده‌اند که افزایش سطح این پروتئین می‌تواند تحریک‌پذیری عصبی را کاهش داده و از صرع پیشگیری کند. آنها در این مطالعه دریافتند گلوکزامین در واقع آنزیم‌ پاک کننده پروتئین O-GlcNAcylation از مغز را مسدود می‌کند که نتیجه آن افزایش سریع سطح این پروتئین است.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفرهای هوایی

مهر: احساس درد و یا گرفتگی گوش در طول پرواز یک واکنش شایع نسبت به تغییرات مرتبط با ارتفاع در فشار هوا کابین هواپیما است. هوا در گوش میانی به لوله استاش گوش منتقل می شود. این لوله بینی را به گوش میانی متصل کرده و به بدن شما اجازه می دهد تا تعادل فشار مناسب را در هر دو طرف گوش حفظ کند. بنیاد ملی خواب آمریکا توصیه می کند خمیازه کشیدن و بلعیدن در طول بلندشدن و فرود آمدن هواپیما به بدن برای تطبیق با تغییرات فشار هوا کمک می کند. شما همچنین می توانید در حین پرواز آدامس جویده یا آبنبات سفت بخورید. اگر مبتلا به سرماخوردگی یا عفونت سینوسی هستید، توصیه می شود قبل از پرواز داروی ضداحتقان مصرف کنید.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


۵ توصیه برای ارتقای سلامت در زمان پیری

انتخاب شیوه زندگی امروز می تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن مشکلات سلامت مربوط به افزایش سن در آینده کمک کند. محققان برای بهبود وضعیت سلامت در دوره پیری پنج پیشنهاد از جمله حداقل ۳۰ دقیقه در روز تحرک فیزیکی داشته باشید، ورزش جزء بخش ثابت و دائمی زندگی خود نمایید، مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، مواد غذایی حاوی مقادیر کم قندهای افزودنی، چربی اشباع شده و نمک استفاده نمایید و غلات کامل حاوی سبوس، و پروتئین ها و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید را عنوان کرده اند.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


«بلوبری» موجب بهبود توجه در کودکان می شود

طبق نتایج یک مطالعه، خوردن بلوبری غنی از فلاوونوئید می تواند موجب بهبود توجه و تمرکز در کودکان مقطع ابتدایی شود. در این مطالعه، گروهی از کودکان ۷ تا ۱۰ سال نوشیدنی حاوی بلوبری وحشی یا دارونما مصرف کردند. آنها از لحاظ سرعت و دقت در انجام عملکرد مهارت اجرایی بر روی کامپیوتر مورد آزمایش قرار گرفتند. نتیجه آزمایش نشان داد کودکانی که نوشیدنی بلوبری سرشار از فلاوونوئید مصرف کرده بودند، در انجام تست ها ۹ درصد واکنش سریع تری داشتند. در ادامه و با سخت تر شدن تست ها، نتیجه قابل توجه تر بود. استاد دانشگاه ریدینگ بریتانیا، در این باره می گوید: «این اولین بار است که مشاهده کردیم فلاوونوئیدها می توانند چنین تاثیر مثبتی بر عملکرد اجرایی کودکان داشته باشد.» ما از بلوبری های وحشی که سرشار از فلاوونوئیدها هستند استفاده کردیم، ترکیبی که به طور طبیعی در میوه ها و آبمیوه ها، سبزیجات و چای یافت می شود. فلاوونوئیدها با طیف وسیعی از فواید سلامت نظیر تاثیرات ضدالتهابی و ضداکسیدانی مرتبط هستند و یافته های اخیر هم همچنان نشان می دهند که چقدر میوه ها و سبزیجات، چای، قهوه و حتی شکلات تلخ حاوی فلاوونوئیدها تاثیر سودمندی بر شناخت دارند.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی

راز و رمزهایی برای داشتن استخوان‌های سالم/خطرات مصرف کلسیم بیش از حد

عصرایران: در شرایطی که کلسیم از اهمیت ویژه‌ای برای بدن انسان برخوردار است اما تنها عامل تاثیرگذار در سلامت استخوان های ما محسوب نمی شود. همواره این موضوع را شنیده ایم که برای بهره‌مندی از استخوان های سالم و قوی باید به میزان کافی کلسیم دریافت کنیم. با این وجود، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند منیزیم، و نه کلسیم، از قدرت و طول عمر ساختار اسکلتی ما پشتیبانی می کند. این ادعاهای جدید در نشست سالانه انجمن های آکادمیک پزشکی کودکان (PAS) مطرح شده اند و به این نکته اشاره دارند که والدین باید به اندازه کلسیم بر سطوح منیزیم نیز برای شکل گیری استخوان های سالم و قوی در فرزندانشان متمرکز باشند. همچنین چندین مطالعه سطوح افزایش یافته کلسیم (به ویژه استفاده از مکمل های کلسیم) را با خطر بیشتر حملات قلبی، به ویژه در زنان، پیوند داده اند. پس از تجزیه و تحلیل آزمایش های پزشکی روی بیش از 2,700 مرد و زن طی یک بازه زمانی 10 ساله، پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز دریافتند که مصرف مکمل های کلسیم ممکن است خطر ایجاد پلاک در عروق کرونری و آسیب قلبی را افزایش دهد. آنها به این نکته اشاره داشتند که مطالعات پیشین نشان داده بودند که کلسیم دریافتی به واسطه مصرف مکمل ها جذب استخوان ها نمی شود و به دلیل این که دفع آن از طریق ادرار، به ویژه در افراد مسن، دشوارتر است، کلسیم اضافی در قسمت های دیگر بدن انسان مانند سیستم گردش خون تجمع می کند. با افزایش سن، پلاک های کلسیمی در شریان ها شکل می گیرند، که بر جریان خون تاثیر منفی گذاشته و خطر حمله قلبی افزایش می یابد. دریافت بیش از حد کلسیم از مکمل ها به صورت مستقیم با تشکیل سنگ های کلیه و دیگر مشکلات سلامت نیز مرتبط است. کربنات کلسیم شایع‌ترین شکل کلسیم است که در مکمل ها و همچنین شیر پاستوریزه و دیگر محصولات غذایی غنی شده با کلسیم یافت می شود. جذب کربنات کلسیم برای بدن انسان بدون حضور یک عامل کی لیت ساز مانند اسید سیتریک دشوار است.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


زنگ خطر عدم سلامت روده‌ها

آوای سلامت: حدود ۷۰ درصد از سروتونین در بدن شما توسط روده ها تولید می شود. سروتونین انتقال دهنده عصبی احساس شادی است. مقادیر پایین این ماده شیمیایی سبب می شود احساس خستگی، افسردگی و اضطراب کنید. دیابت مزمن ناشی از انباشت بیش از حد قند در خون شما است. اما علت دیگر آن می تواند عملکرد ضعیف روده باشد. باکتری های مفید روده در صورت آسیب دیدن منجر به ایجاد اشکال در فرآیندهای متابولیکی می شوند که شکر را به انرژی تبدیل می کنند. شرایتی مانند آکنه و اگزما ممکن است با مشکلات روده مرتبط باشند به ویژه زمانی که در باکتری های خوب روده تغییراتی ایجاد می شود. به عنوان مثال یک اختلال شناخته شده به نام سندرم روده تحریک پذیر باعث سخت شدن هضم ذرات خاصی از مواد غذایی و ایجاد التهاب بخصوص در پوست می شود. التهاب شکم، تولید گاز و اسهال از علائم واضح تغییرات در باکتری های خوب روده است. باکتری های مفید روده مسئول حفظ سلامت دستگاه گوارش هستند، ضمن این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و حتی بر نحوه عملکرد مغز نیز تاثیر می گذارند. هالیتوزیس یا همان تنفس بد بو ناشی از عدم تعادل میکروبی در روده است. در شرایطی که این عدم تعادل ها در معده آغاز می شوند، در بسیاری مواقع به بخش های دیگر بدن، از جمله دهان نقل مکان می کنند. اگر دهانشویه ها و روش های درمانی خارجی دیگر موجب از بین رفتن بوی بد دهان نمی شوند، بروز مشکل در روده ها می تواند دلیل این شرایط باشد.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی


عادت هایی که سلامت تیروئید را به خطر می‌اندازد

سموم سیگار بر سلامت غده تیروئید موثر هستند. توتون باعث کاهش هورمون تحریک کننده در تیروئید می شود. استعمال دخانیات از جمله عوامل خطرساز است که می ‌تواند شدت عوارض چشمی بیماری تیروئید را در یک مدت زمان بسیار کوتاه به اوج برساند. عدم فعالیت باعث افزایش تمایل بدن به تجمع چربی، چاقی، اضافه وزن و سایر مشکلات متابولیکی می شود. همچنین، از آنجایی که ترشح هورمون های تیروئیدی را کاهش می دهد، می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود و این اختلال تنها بر توانایی یک فرد برای سوختن کالری و چربی تاثیر نمی گذارد بلکه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، ریزش مو و خستگی را نیز افزایش دهد. دانستن اینکه چطور کنترل استرس در زندگی روزمره می تواند عامل مهمی برای عملکرد تیروئید باشد، مهم است. سیستم غدد درون‌ریز به حالات روانی افراد حساس است و در نتیجه، تجربه استرس شدید بر سطح هورمون تیروئید اثر می گذارد. استرس ممکن است باعث تشدید یک بیماری زمینه‌ ای تیروئید شود. سطح پایین ید در رژیم غذایی یکی از علت های اصلی مشکلات تیروئید مانند کم کاری تیروئید است. بدن به این ماده برای بهینه سازی تولید هورمون های تیروئید نیاز دارد. خوشبختانه ید به طور طبیعی در برخی مواد غذایی مانند نمک دریایی، سبزیجات دریایی، بلوبری، ماست، لوبیا، سیب زمینی، نخود فرنگی، آناناس و شکلات وجود دارد.

راز و رمز‌هایی برای داشتن استخوان‌های سالم؛ خطرات مصرف کلسیم بیش از حد/ راهکار تسکین «گرفتگی گوش» در سفر‌های هوایی

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *