رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش به سوی تحقق رویای 5G /معرفی نخستین طراحی مرجع و شبکه اتصال داده 5G

21:16 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۷۴۵
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
شرکت فناوری کوالکوم اولین طراحی مرجع و شبکه اتصال داده 5G خود را معرفی کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، یک سال پس از این که کوالکوم اولین مودم 5G خود یعنی Snapdragon X50 را معرفی کرد، این شرکت یک نسل جدید تلفن همراه را تولید می‌کند.

کوالکوم امروز اعلام کرد که اولین شبکه اتصال داده 5G را با استفاده از X50 ساخته است که با استفاده از طیف موج میلیمتری 28 گیگاهرتز توانستند به سرعت‌های گیگابیت دستیابی پیدا کنند.

علاوه بر این، این شرکت همچنین نخستین طراحی مرجع گوشی هوشمند 5G خود را معرفی کرد که به تولیدکنندگان تلفن همراه کمک می‌کند تا کار خود را برای ساخت گوشی‌های جدید از همین سال جاری آغاز کنند.

در حالی که اخبار شبکه 5G هیجان انگیز به نظر می‌رسد، فناوری جدید کوالکوم نشانه‌ای است که رؤیای کاربران برای استفاده از شبکه 5G در حال پیوستن به واقعیت است.

 پیش به سوی تحقق رویای 5G /معرفی نخستین طراحی مرجع و شبکه اتصال داده 5G

کوالکوم همچنین یک آنتن موج میلیمتری کوچک را که اندازه نیکل است و به طور چشمگیری کوچکتر از طرح‌های رقابتی است، توسعه داده است.

 

کوالکوم سال گذشته ادعا کرد X50 می‌تواند سرعت را تا 5 گیگابیت بر ثانیه تجربه کند، اما این سرعت‌ها بسیار دور است از آنچه ما در ابتدا برای استفاده از 5G در نظر می‌گیریم.

طبق گفته‌های کوالکوم، مشخصات 5G می‌تواند بسیار زودتر از آنچه فکر می‌کنیم، حاصل شود. اولین نسخه به احتمال زیاد در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این شرکت انتظار دارد که گوشی‌های 5G در نیمه اول سال 2019 به کاربران برسد.

طرح کوالکوم به عنوان اولین طرح مرجع دستگاه 5G، نخستین سند اثبات این است که تراشه X50 می‌تواند در داخل یک گوشی هوشمند جا بگیرد.
با این حال، خیلی زود راجع به ظاهر این طرح قضاوت نکنید، زیرا طرح‌های مرجع معمولا خیلی زیبا نیستند. آنها بیشتر برای دریافتن شرکت‌های دیگر از چگونگی استفاده از فناوری جدید هستند.

 پیش به سوی تحقق رویای 5G /معرفی نخستین طراحی مرجع و شبکه اتصال داده 5G

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

برنامه‌ریزی آن بر افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدف‌گذاری شده است که اجازه می‌دهد حداقل یک میلیون کاربر بیشتر با ارتباطات باندپهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند.

هر کاربر باید در شلوغ‌ترین حالت حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده است.

پیش به سوی تحقق رویای 5G /معرفی نخستین طراحی مرجع و شبکه اتصال داده 5G

کاهش مصرف انرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده است و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتورها باید در ساعات کم مصرف به حالت صرفه جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند. این معیار هم در نسل چهارم قید نشده بود.

در نتیجه، امکان ارتباط به صورت رسانه جاری در ساعات زیادی را از طریق تلفن همراه برای افراد فراهم می‌کند. همچنین، هدف عملیاتی دیگر آن بهبود پشتیبانی از ارتباطات ماشین به ماشین، یعنی اینترنت اشیا، با هزینه کمتر، مصرف باتری کمتر و تاخیر کمتر از نسل چهارم است.

در اوایل سال ۲۰۱۲، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد.

 

منبع: ایسنا 

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *