نان سفره‌ت با من؛ نگران نباش+عکس

15:53 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۶۶۷
عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ اینبار عکسی از حرکت مؤمنانه یک نانوا، جلب نظر کرده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، نه آنکه مردم خوبی نباشیم، نه! بلکه مشکل آنجاست که برخی از ما مردم، غریبه پرستیم تا عکس یا تصویری از یک حرکت انسان دوستانه در فلان کشور غربی و یا فلان کوره دهات آمریکایی منتشر می‌شود، برای هم ارسال می‌کنیم که: وای خدای من! ببین آن‌ها چقدر خوبند، به هم کمک می‌کنند، مهربانند، جیب هم را خالی نمی‌کنند، سر هم کلاه نمی‌گذارند، موقع گرفتاری به داد هم می‌رسند.
 
 
نگران نان نباش / ما خوبیم، فقط اعتماد به نفس می‌خواهیم

آن وقت نوبت به خودمان که می‌رسد اصرار داریم چرک‌ترین صحنه‌ها و اتفاقی‌ترین بداخلاقی‌ها را با ذره بین پیدا کرده، به آن ضریب بدهیم و هی توی سر خودمان بزنیم که ما ملت عقب افتاده‌ای هستیم. عده‌ای هم به صورت موازی و مشکوک، بکوشند که با هزار ترفند و حیله، این اتقافات را گردن دین و انقلاب و فلان مسؤول و بهمان آدم بیندازند.

رسانه‌های ما نیز عادت کرده اند که جز «خبر بد»، چیز دیگری را منعکس نکنند. پس ترَک دیوار و چپ کردن ماشین و تأخیر هواپیما و تجمع مال باختگان، همیشه استعداد بیشتری برای تیتر شدن دارد، تا آنکه بخواهند کمک‌های خیرخواهانه و رأفت‌های دیندارانه مردم این سرزمین را، صفحه اول کار کنند.

اینجا یک نانوای بامرام روی یک برگه A۴، خیلی ساده نوشته است: «قابل توجه نان آور خانه! در صورتی که وجه نقد بابت خرید به همراه ندارید، خرید خود را پرداخت شده فرض کنید و مهمان ما باشید. نگران نان سر سفره خود نباش دوست من!»

ما مردم خوبی هستیم. فقط کاش در نقل خبر‌ها هم مهربان بودیم و فقط مرغ همسایه را غاز نمی‌دیدیم. امروز بیش از هر زمان دیگر به «اعتماد به نفس ملی» نیاز داریم. پس خشم و غضب بر آنانی که در رسانه‌ها و قلم‌ها و دوربین‌های شان می‌کوشند این ملت را تحقیر و خوبی هایش را کتمان کنند.
 
منبع:جام جم آنلاین
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *