فاتحین تهران؛ ۱۶ سال فعالیت یکی از حرفه‌ای‌ترین یگان‌های ویژه

8:48 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۶۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه
نیروهای فاتحین علی‌رغم طی کردن مراحل آموزشی سخت و طاقت‌فرسا، از تخصص و تجربه کافی برخوردارند و در مواقع حساس درست عمل می‌کنند. ما با وجود اینکه بسیجی هستیم ولی تخصصی کار می‌کنیم و به جرات می‌گوییم که برخی از نیروهای فاتحین معادل و نیروی هم‌طراز ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، از نزدیک به 20 سال پیش، سپاه‌های تمامی استان‌های کشور جهت افزایش قدرت در عملیات‌ها و ماموریت‌ها و همچنین چابک‌سازی نیروهای رزم‌آور خود، «یگان‌های فاتحین بسیج» را در درون خود تشکیل دادند. سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در تاریخ 30 مهر سال 95 و در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین، با بیان لزوم گسترش فاتحین در کل کشور، گفته بود «افتخار یگان فاتحین این است که هر تلاشی که می‌کند، داوطلبانه است.»

فاتحین تهران؛ قاتل تروریست‌های تکفیری/ جنگاوران سپاه تهران چگونه عملیات انجام می‌دهند؟

فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع)
یگان ویژه فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز در سال 1380 با انجام آموزش‌های تخصصی شکل گرفت و پس از گذشت مدت کوتاهی، به یکی از حرفه‌ای‌ترین‌ یگان‌های ویژه تبدیل شد. تا پیش از آغاز حمله گروهک‌های تکفیری به سوریه و عراق و به دنبال آن کمک مستشاری برای دفاع از حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در این دو کشور، شاید عده کمی از مردم، نام «یگان ویژه فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران» را شنیده بودند. 

اساتید
یگان فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، در ابتدا با تدریس و مربی‌گری اساتیدی شکل گرفت که هر کدام نفرهای اول کشور در رشته‌های تخصصی خود بودند.

فاتحین تهران؛ قاتل تروریست‌های تکفیری/ جنگاوران سپاه تهران چگونه عملیات انجام می‌دهند؟

شهید «احمد مایلی»که مدتی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه بود و در سطح نیروهای مسلح یکی از زبده‌ترین اساتید سقوط آزاد و پرواز با هواپیمای فوق سبک به شمار می‌رفت، از جمله مربیان یگان فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع) بود. سردار «محمد ناظری» نیز که به عنوان فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در تربیت و آموزش یگان‌های تخصصی و حرفه‌ای نیروی دریایی سپاه و فرماندهی یگان‌های تکاوری و هوابرد این نیرو خدمات ارزنده‌ای داشت، از جمله مربیان این یگان بود. هر دو این اساتید در سال 1395 به فیض شهادت رسیدند.

آمادگی
اکنون که 16 سال از عمر یگان فاتحین استان تهران می‌گذرد، نیروهای آن به نیروهایی جنگاور، آموزش‌دیده و کاملا حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. آنها در چندین ماموریت و رزمایش، بازدهی بالای خود را نشان داده‌ و توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند. «مهدی هداوندی» فرمانده یگان فاتحین سپاه سیدالشهدا (ع) در این رابطه می‌گوید: «نیروهای فاتحین علی‌رغم طی کردن مراحل آموزشی سخت و طاقت‌فرسا، از تخصص و تجربه کافی برخوردارند و در مواقع حساس درست عمل می‌کنند. ما با وجود اینکه بسیجی هستیم ولی تخصصی کار می‌کنیم و به جرات می‌گوییم که برخی از نیروهای فاتحین معادل و نیروی هم‌طراز ندارند.»

فاتحین تهران؛ قاتل تروریست‌های تکفیری/ جنگاوران سپاه تهران چگونه عملیات انجام می‌دهند؟

 



علی
|
-
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
سلام شرایط ورود به فاتحین چیه؟
جواد
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
سلام شرایط ورود میخواستم برای حضور در یگان فاتحین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
0
سلام این پهپاد فرانسوی تو اکراین رو بشه گرفت فرستاد برای غزه و ان شا الله ناو هواپیمابر جرالد آمریکا غنیمت جنگی حماس ضد هواییش بدرد دفاع از غزه میخوره
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
یگان فاتحین بسیج فعالیت در امنیت شهری و عملیاتی شهری ایا فعالیت دارد
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
برای ثبت نام یگان فاتحین بسیج امنیتی و عملیاتی آیا هست ؟ آیا برلی مراجعه نیروی امنیتی محسوب میشه و معافبت پزشکی میتونه ثبت نام کنه برای شرکت در امنیت و عملیات سنم 35 سال هست چطور مراجعه کنم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *