رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهر رقه آزاد شد

13:17 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۶۰۰
سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شهر رقه در سوریه که به عنوان پایتخت خودخوانده داعش شناخته می‎شد از وجود عناصر این گروه تروریستی خالی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه اعلام کرد: شهر رقه در سوریه از وجود عناصر این گروه تروریستی خالی شده است.

رقه

رویترز به نقل از شاهدان گزارش داد که درگیریها رو به پایان است و صداهای پراکنده گلوله شینده می‌شود اما نیروها سوری هم‌اکنون در خیابان‎های شهر رقه جشن آزادسازی برگزار کرده‌اند، شعار سر می‌دهند و پرچم‎های خود را بر فراز ساختمان‎های رقه به اهتزاز درآورده‌اند.

رقه

سخنگوی نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه به رویترز با اشاره به اینکه صبح روز سه‌شنبه نیروهای دموکراتیک موفق شدند آخرین پایگاه گروه داعش یعنی ورزشگاه و بیمارستان شهر رقه را آزاد کنند اعلام کرد هم‌اکنون شهر رقه به صورت کامل از اشغال تروریست‎های داعش آزاد شده‌ است.

آزادسازی شهر رقه از اشغال تروریست‎های داعش نشانه مهمی از فروپاشی سازمانی گروه داعش در سوریه است که در سال 2014 تا چند ماه گذشته بخش‎های زیادی از خاک سوریه و عراق را در اشغال خود داشتند اما در ماه‌های اخیر مناطق اشغالی سوریه و عراق یکی پس از دیگری آزاد شدند.


برچسب ها: رقه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *