زائران ایرانی اربعین باید قانونمند رفتار کنند

13:00 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۵۸۳
ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: زائران ایرانی در سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید قانونمند رفتار کنند .

نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان‌هابه گزارش گروه جامعه ، علی قاضی عسکر،در  نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان ها ، طی سخنانی با مهم خواندن استفاده از تجربیات گذشته در سفر میلیونی مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، تصریح کرد: زائران باید قوانین دو کشور ایران و عراق را دراین سفر معنوی رعایت کنند و بدون ویزا به مرز‌ها نروند.


نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از میزبانی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی، افزود: میهمان نوازی عراقی‌ها نباید کم رنگ شود بلکه همه باید در برگزاری هرچه بهتر این مراسم به آن‌ها کمک کنیم.


وی توجه به بعد معنوی مراسم اربعین حسینی را ضروری خواند و گفت: همانطور که در روایات آمده است نباید مسایل رفاهی، تغذیه و... دراین مراسم در اولویت باشد بلکه مهم معرفت افزایی و بعد معنوی این سفر است.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین مسئولیت برگزاری این مراسم را درکشور بعهده دارد، خاطر نشان کرد: دیگر ارگان‌ها باید هرچه در توان دارند به این ستاد کمک کنند.


وی لزوم استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی دقیق به زائران را یادآور شد و تاکید کرد: بعد مردمی مراسم اربعین حسینی همواره باید مدنظر قرار گیرد.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ۲۵ کمیته آسیب شناسی برای حج ۹۶، از مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها خواست نظرات روحانیون اعزامی و دیدگاه خود در خصوص نقاط ضعف و قوت حج امسال را هرچه سریعتر تدوین و ارائه نمایند.


وی تاکید کرد: خدمات رسانی و برگزاری مطلوب حج آنطور که شایسته زائر ایرانی و مورد رضایت مقام معظم رهبری است باید در اولویت قرار گیرد و همه کارگزاران حج تلاش کنند که رضایت زائر جلب شود.

بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداخته و لزوم پرهیز از کار‌های شکلی را درحوزه زیارت بویژه مراسم اربعین حسینی خاطرنشان ساختند.

این جلسه با حضور محمد جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه ادامه یافت که ضمن بیان برنامه‌های این حوزه در بخش‌های فرهنگی و آموزشی برای عتبات، اقدامات صورت گرفته در حج ۹۶ نیز بررسی شد.


در پایان جلسه، محمد رضا باقری و شیخ عباسی معاونین اموربین الملل و توسعه مدیریت و منابع هم در جمع مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها برنامه‌های حوزه مسئولیت خود را بیان کردند.

رجبعلی زمانی مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری در خصوص این نشست به خبرنگار ما گفت: در سه حوزه مراسم اربعین حسینی، حج ۹۶ و اعزام زائران به عتبات عالیات با حضور مسئولان و دست اندرکاران ذی ربط، مسایل مختلف مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و تصریح شد که حاضران بازخورد اقدامات صورت گرفته دراین سه حوزه را همراه با انعکاس نقاط ضعف و قوت و نظرات انتقادی به حوزه نمایندگی، ولی فقیه در تهران منعکس نمایند و راهکار‌های اصلاحی نیز ارائه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *