راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند

13:35 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۵۶۱
راز به وجود آمدن طلا کشف شد، اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها، کودکانی که هر روز می‌میرند و ... از جمله اخباری است که می‌توانید در بسته اخبار برگزیده امروز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، راز به وجود آمدن طلا کشف شد، اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها، کودکانی که هر روز می‌میرند و ... از جمله اخباری است که می توانید در بسته اخبار برگزیده امروز دنبال کنید.

با رصد پنجمین موج گرانشی؛ راز به وجود آمدن طلا کشف شد

اسکای‌نیوز: دانشمندان معتقدند عناصر سنگینی مانند طلا و اورانیوم از برخورد دو ستاره عظیم نوترونی به وجود آمده اند. در همین راستا دیوید ریتز مدیر عامل آزمایشگاه Ligo در دانشگاه کل تک خبر از کشف مقادیر کلانی طلا در فضا داد. این طلا از برخورد دو ستاره عظیم در فاصله ١٣٠ میلیون سال نوری از زمین در فضا منتشر شده است. قطر هرکدام از این ستاره ها ۱۲ مایل بوده است. مقادیر کلان طلا و عناصر سنگین دیگر مانند پلاتینیوم و اورانیوم در کوره هسته ای ناشی از ترکیب ستاره های نوترونی به وجود آمد. این رویداد جالب همچنین امواجی در ماده جهان ایجاد کرد و به ردیابی پنجمین موج گرانشی در زمین منجر شد. دانشمندان با اندازه گیری ارتعاشات در بعد زمان فضا صدای این رویداد را شنیدند. آنها همچنین با استفاده از ماهواره و تلسکوپ های زمینی نور و اشعه های ناشی از رویداد برخورد دوستاره را به نام kilonova مشاهده کردند. فیزیک اخترشناسان معتقدند این کشف فصل جدیدی است که دروازه های علم را می گشاید. به گفته ریتز این نخستین بار است که صدای رویدادی این چنین در کهکشان شنیده می شود. ردیاب های حساس رصدخانه لیگو در واشنگتن و لوئیزیانا این رویداد را رصد کرده اند. ٢ ثانیه پس از رصد این رویداد تلسکوپ ناسا نیز اشعه گاما مربوط به آن را رصد کرد. این در حالی است که ریشه ایجاد طلا و عناصر سنگین دیگر همیشه یک راز بوده، اما این رویداد نشان می دهد برخورد ستاره های نوترونی در پیدایش آنها تاثیر داشته است. دوستاره مذکور در کهکشانی به نام NGC۴۹۹۳ قرار دارند و سیگنال موج گرانشی ناشی از برخورد آنها به نام GW۱۷۰۸۱۷ در ١٧ آگوست رصد شد.

راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند


خداحافظی اسطوره دوچرخه‌سواری ایران

ایرنا: قادر میزبانی، نامی که رشته دوچرخه سواری ایران و تور بین المللی آذربایجان با آن عجین شده است؛ بیشترین تعداد قهرمانی در این تور، عضویت سال های متمادی در تیم ملی، حضور در چندین دوره بازی های آسیایی و المپیک 2008 و 2016 با دهها عنوان قهرمانی داخلی و بین المللی را یدک می کشد. این ورزشکار با اخلاق کشورمان متولد 15 شهریور 1354 در تبریز است؛ وی دوچرخه ‌سوار تیم ملی ایران در دوره های مختلف و از راه‌یافتگان به دو المپیک 2008 پکن و المپیک 2016 ریو است. او قهرمان دوچرخه‌ سواری جاده بازی های آسیایی 1998 بانکوک است و از سال 2002 دوچرخه ‌سواری جاده را به طور حرفه‌ای آغاز کرد؛ میزبانی در تور دوچرخه‌سواری 2005–2006 لانگ کاوی مالزی همراه با تیم جیانت تایوان در میان دوچرخه‌ سواران آسیایی موفق به کسب مقام قهرمانی شد. میزبانی اکنون عضو تیم دوچرخه‌ سواری باشگاه شهرداری تبریز است. قهرمانی در هفت دور از تور ایران -آذربایجان که اخیرا' سی و دومین دوره آن برگزار شد، او را پرافتخارترین ورزشکار این تور کرده است. میزبانی می گوید که قبل از آغاز سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با خود عهد کردم با کسب قهرمانی و پوشیدن پیراهن طلایی این تور با مسابقات دوچرخه سواری خداحافظی کنم که متاسفانه نتوانستم پیراهن طلایی را بر تن کنم و در نهایت با حمایت هم تیمی های خودم فقط توانستیم کاپ قهرمانی تیمی را کسب کنیم. درست است که در بخش انفرادی ایلیا داویدنوک، دوچرخه سوار تیم شهرداری، مقام دومی را کسب کرد، اما وی دوچرخه سوار قزاقستانی است نه یک ایرانی. به هر حال، بدون غلو و بزرگنمایی می گویم که استعداد خاص و علاقه زیادی به ورزش مفرح دوچرخه سواری داشته ام و از آنجا که امسال با بدشانسی و بیماری و کمی ضعف و سرفه های شدید وارد این رقابت ها شدم، آن گونه که باید و شاید ظاهر نشدم و تصمیم دارم با اتمام قراردادم با تیم شهرداری که تا پایان 2017 است، به دلیل افزایش سن قهرمانی از این رشته ورزشی کناره گیری کنم.

راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند


کودکانی که هر روز می‌میرند

تسنیم: در زمان حاضر و با بی‌تفاوتی بسیاری از کشورهای جهان یاس و نومیدی هزاران مرد، زن و کودک رانده شده از خانه‌هایشان که وارد یک زندگی نامطمئن شده اند، لکه‌ننگی برای وجدان جمعی تمامی ساکنان دنیا رخ داده است. در حالیکه بسیاری از سازمان‌های امدادرسان بین المللی از جامعه جهانی برای کمک به مردم مسلمان و مظلوم روهینگیایی میانمار درخواست کرده‌اند که در زمینه رسیدگی به این بحران، مشارکت و حمایت لازم را به عمل آوردند، به جزو برخی از کشورهای مسلمان از جمله جمهوری اسلامی ایران به نیاز مبرم بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیایی که از شهریور ماه از میانمار به بنگلادش نقل مکان کرده و در آوارگی کامل بسر می‌برند، توجهی نکردند. طبق ارزیابی‌های اولیه و ثانویه انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان اعزامی هلال احمر کشورمان به اردوگاه‌های یادشده در مرز بنگلادش و میانمار مشخص شده است که گروهی زیادی از مسلمان روهینگیایی به‌دلیل محرومیت و فقدان مایحتاج اولیه، قادر به گذران زندگی روزمره خود نیستند و ابعاد آوارگی بسیار بزرگتر از آن است که ابتدا تصور می‌شد. برای کمک به مسلمانان روهینگیایی میانمار، در وهله نخست باید ظرفیت سازمان‌های وابسته به سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی افزایش یابد. عده‌ای از مسلمانان آوار روهینگیایی می گویند که ما به خاطر حملات نظامیان و بودایی‌های تندرو علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌ایم و اگر همه ما در اینجا بمیریم، حاضر نیستیم دوباره به استان راخین برگردیم. آن ها در این گفت‌و‌گوها عنوان می‌کردند که ما چیز زیادی از گروه‌های امدادرسان نمی‌خواهیم، "فقط مقدار کمی غذا که سیر شویم و دارو و دکتر که بچه‌های ما را از مرگ به خاطر سوءتغذیه و بیماری‌های مختلف نجات دهد"، این آرزوی همه ساکنان مستقر در اردوگاههای اوخیا، تن کالی و کوتوبالانگو است.

راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند

راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند

راز به وجود آمدن طلا کشف شد/ اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها/ کودکانی که هر روز می‌میرند


اتفاق عجیب در خانه اصفهانی‌ها

جام جم: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در اظهارنظری از وجود حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان طلا و جواهرات در خانه اصفهانی‌ها سخن گفته است؛ برآوردی که براساس آمار کشفیات صورت گرفته از سارقان، تخمین زده شده بود و گرچه برای سارقان بسیار جذاب و هوس‌انگیز بود، اما بانگ هشداری هم برای مردم و شهروندان اصفهانی است که به هر دلیل تمایلی به سپردن طلا و جواهرات خود به صندوق امانات امن مثل صندوق بانک‌ها ندارند. البته از بطن این خبر نمی‌شد به این پرسش، پاسخ داد که آیا اصفهانی‌ها فقط بیش از سایر مردم کشورمان طلا و جواهر در منازلشان نگهداری می‌کنند، یا این‌که میزان خرید طلا و جواهرشان نیز از مردم سایر استان‌ها بیشتر است. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان که خود نقل‌کننده خبر وجود هزاران میلیارد تومان طلا و جواهر در خانه اصفهانی‌ها بود، دراین باره به جام‌جم می‌گوید: هیچ آماری وجود ندارد که نشان دهد اصفهانی‌ها بیشتر از مردم سایر نقاط کشورمان طلا و جواهر می‌خرند (کما این‌که می‌دانیم میزان خرید بالای طلا بیشتر به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور مثل کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان مربوط است) اما از آنجا که حجم سرقت طلا از منزل اصفهانی‌ها بسیار بالاست، می‌توان گفت که بیش از سایر مردم طلاهای خریداری شده خود را در خانه نگهداری می‌کنند. این مقام انتظامی درخصوص نحوه برآورد ۶۰۰۰ میلیارد تومان هم می‌گوید که این عدد براساس آیتم‌هایی چون ارزش رقمی سرقت‌ها، تعداد سرقت‌ها و جغرافیای سرقت‌ها، با توجه به کل جمعیت استان و میانگین به دست آمده، برآورد شده است. وی سخنان خود را با مثال‌هایی از سرقت‌های صورت گرفته از منازل ادامه می‌دهد و می‌افزاید مدتی پیش سرقت حدود دو میلیارد تومان طلا و جواهرات از منزلی گزارش شد که کل خانواده شامل دختران و عروسان و... طلاهای خود را در منزل بزرگ خاندان یعنی پدربزرگ نگهداری می‌کردند. در مورد دیگر ۱۸۰ سکه طلا از منزلی به سرقت رفت و گزارش آن به پلیس ارائه شد و البته نمونه‌های بسیار دیگری که گرچه سرهنگ خسروی به آنها اشاره نکرد، اما با یک جست و جوی اینترنتی ساده می‌توان آمار آنها را درآورد مثل سرقت ۵/۱میلیارد تومانی طلاجات از منازل مردم شهر نجف‌آباد اصفهان در ۲۰ مرداد امسال و ده‌ها مورد دیگر.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *