شهرداری ملزم به ارائه لایحه برنامه عملیات ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شد

11:40 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۵۴۷
دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیات ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر آن‌ها در شورای شهر تصویب شد.

شهرداری ملزم به ارائه لایحه برنامه عملیات ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی اعطا در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران کفت: طرح دو فوریتی تحت عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیات ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر آن‌ها به شورای شهر ارائه شده است.

وی افزود: این دو فوریت با ١٨ امضا به هیئت رئیسه شورا ارائه شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار کرد: مصوبه شورای عالی شهرسازی بعد از حادثه پلاسکو تصویب و این مصوبه باید اجرایی شود.

اعطا در خصوص وضعیت ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تهران تصریح کرد: تعداد قابل توجهی ساختمان بلند مرتبه در معابر زیر ١٢ متر بنا شده اند و اساسا اطلاعات فنی از این ساختمان‌های پر خطر در دسترس نیست.

وی با تاکید بر تکلیف تعیین شده برای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، شهرداری تهران مکلف خواهد شد ظرف 6 ماه، از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه، نسبت به تهیه شناسنامه ساختمان و ایجاد بانک اطلاعاتی ساختمان‌های بلند مرتبه تهران اقدام کند.

اعطا اظهارکرد: پایش مستمر ساختمان‌ها و الزام و ترغیب مالکان به ایمن سازی سازه در بازه عملیاتی ٤ ماهه از تاریخ لازم الاجرا شدن از سوی شهرداری نیز یکی دیگر از بند‌های این طرح است.

در نهایت مقرر شد با جلب هماهنگی سازمان‌های مربوطه این دو فوریت به تصویب برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *