طرح توسعه مجلس در اختیار شورای شهر قرار گیرد / اعتراض سازمان میراث به تحولات میدان بهارستان

10:42 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۵۰۱
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید هرچه سریع‌تر طرح توسعه مجلس شورای اسلامی در اختیار شورای شهر تهران قرار گیرد.

طرح توسعه مجلس در اختیار شورای شهر قرار گیرد / اعتراض سازمان میراث به تحولات میدان بهارستانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه محمد جواد حق‌شناس در چهاردهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهد ساخت و ساز در اطراف مجلس شورای اسلامی هستیم و برای بررسی این اتفاق تعدادی از اعضای شورا به نمایندگی از سایر نفرات این ساخت‌و سازها را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: روز گذشته بازدیدی از میدان بهارستان داشتیم و وضعیت دیوار جبهه غربی ساختمان مجلس و طرح توسعه میدان بهارستان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به قدمت تاریخی میدان بهارستان اظهار کرد: میدان بهارستان یکی از فضاهایی است که از نظر تاریخی دارای قدمت بوده و هرگونه تغییر و تحول در این میدان باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی اعمال تغییرات در فضای میدان بهارستان تصریح کرد: مرداد ماه سال 95 و همزمان با روز ملی مشروطه فضای میدان بهارستان از سوی سازمان زیباسازی شهرداری به ثبت ملی رسید و فضاسازی‌هایی نیز در این میدان انجام شد.

حق‌شناس افزود: بخش قابل توجهی از بار ترافیکی قلب پایتخت از طریق میدان بهارستان توزیع می‌شود و ادامه فعالیت‌ها در این میدان لطمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

وی به خواستار قرار دادن طرح توسعه مجلس به شورای شهر تهران شد و گفت: لازم است برای بررسی‌های بیشتر طرح توسعه مجلس در اختیار شورای شهر تهران قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اعتراض سازمان میراث فرهنگی به ساخت و سازهای انجام شده در میدان بهارستان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت و سازهایی در میدان بهارستان انجام شده سازمان میراث نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *