شیار143 بهترین فیلم از خاطرات خانواده شهدا است/آن بیست و سه نفر راهی نمایشگاه کتاب فرانکفورت شد

11:00 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۴۷۴
نویسنده کتاب "اردوگاه اطفال" گفت: بهترین نمونه از فیلم‌های خاطره نگاری از نظر من "شیار 143" است و با توجه به اقبال عمومی از کتاب "آن بیست و سه نفر" قاعدتاً فیلم این کتاب هم با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب "آن بیست و سه نفر" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های حال حاضر خود در عرصه نویسندگی و خاطره‌نگاری گفت: در حال حاضر آخرین مراحل قبل از نشر کتاب "اردوگاه اطفال" که ادامه‌ای بر "آن بیست و سه نفر" است را پشت سر می‌گذارم و این اثر دو هفته آینده از نشر سوره مهر وارد بازار کتاب خواهد شد.

وی مضمون کتاب "اردوگاه اطفال" را اینگونه شرح داد: در کتاب آن بیست و سه نفر به هشت ماه از اسارت هشت ساله من و دوستانم پرداخته شده بود و اردوگاه اطفال دو سال بعدی دوران اسارت را روایت می‌کند.

احمد سویف زاده

وی درباره ساخت اثری تصویری از مجموعه "آن بیست و سه نفر" تاکید کرد: در برخی رسانه ها خبری مبنی بر ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی به میان آمده اما این کتاب تبدیل به اثری سینمایی به کارگردانی "مهدی جعفری" خواهد شد.

این نویسنده ارزشی ادبیات ایران افزود: ساخت فیلم سینمایی اتفاقی مثبت برای اشاعه فرهنگ خاطره نگاری بوده و نوعی مکملی برای کتاب خواهد بود. بنابراین اگر فیلم با کیفیتی ساخته شود در به تصویر کشیدن زندگی اسرا تاثیر عمده ای داشته و مردم را با زندگی این عزیزان همراه می‌کند.

احمد سویف زاده

وی درباره فیلم‌های عرصه خاطره نویسی تصریح کرد: آثاری مثل اروند، ویلایی‌ها و شیار 143 بر اساس همین خاطره نگاری‌ها ساخته شده و حتی از کتاب نیز معروف‌تر شده‌اند. بهترین نمونه از فیلم‌های خاطره نگاری از نظر من "شیار 143" است و با توجه به اقبال عمومی از کتاب "آن بیست و سه نفر" قاعدتاً فیلم این کتاب هم با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

یوسف‌زاده با اشاره به حضور کتاب "آن بیست و سه نفر" در مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: به تازگی کتاب آن بیست و سه نفر در بازار جهانی کتاب پخش و توزیع شده و خوشبختانه استقبال خوبی داشته است. نمایشگاه کتاب "فرانکفورت" آخرین مقصد این اثر تاکنون بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *