اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد

9:58 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۴۶۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد.

اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شدبه گزارش گروه سیاسی به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده دوشنبه‌شب (24 مهر) در کنگره شهدای دانشجوی شهر قم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بالاخص 176 شهید قم، طی سخنانی گفت: اگر امروز شهدا بخواهند چند توصیه مهم به ملت ایران داشته باشند بعد از ولایت مداری موضوع دشمن شناسی است. امروز از هر روز دیگری نیاز به تسلط در این موضوع داریم و این موضوع نه تنها مختص عرصه نظامی نیست بلکه فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد ما متاثر از دشمنی دشمنان است.

وی در ادامه افزود: دشمنان در سه عرصه در حال فعالیت هستند؛ حوزه اول که با تحریم و تحمیل مشکلات و معضلات جنگ اقتصادی را پیش می برند و حوزه دوم عملیات روانی است که با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی، ابزار مناسبی در اختیار دشمن قرار گرفته است و عرصه سوم تقابل دشمن با پیشرفت‌های ملت ایران است و مقابله با عناصر اقتدار کشور است.

سردار حاجی زاده با تشریح راهبردهای دشمنی آمریکا اظهار داشت: دشمنی آمریکا یک مسئله و راهبرد تغییرناپذیر است که تاکتیک‌های آن تغییر می‌کند اما استراتژی تغییرپذیر نیست. از ابتدای انقلاب اسلامی بوش پدر و با فاصله کلینتون و بوش پسر، سایه جنگ را در منطقه می‌گستراندند که اینها برای گرفتن امتیاز و دوشیدن ملت‌های منطقه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جنگ علیه افغانستانی که قدرت دفاعی ندارد و کشور عراق که قبلا خلع سلاح شده است از یک طرف و از طرف دیگر سایه جنگ بر سر سایر کشورها ایجاد می‌کنند و این برای کسب منافع نا مشروع خودشان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه گفت: این استراتژی آمریکا است و مدل تاکتیک تغییر می‌کند، آنها بعد از مدتی می‌گویند دوره سر بریدن با چاقو تمام شده و حالا باید با پنبه سر برید؛ اوباما که ظاهری مظلوم دارد را می‌آورند که این تاکتیک را پیاده کند و جالب این جا است که در برخی کشورهای عربی آفریقایی، سه روز برای پیروزی وی را جشن می‌گیرند و همین قذافی او را پسر خود می‌خواند. اوباما به فارسی نوروز را تبریک می‌گفت و خود را متفاوت نشان می‌داد، در صورتی که ماموریت او متفاوت نبود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به بیانات رهبری اظهار داشت: حضرت آقا در برهه‌ای از مذاکرات فرمودند، دست دوستی آمریکا ظاهر مخملی دارد ولی داخل آن چُدنی است و این مصداق استراتژی با روش دیگر است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: امروز نیز آمریکا دیوانه‌ای را رو کرده و می‌گویند باید با روش دیوانه‌وار امتیاز بگیریم.

وی با بیان خاطره ای از قبل از انقلاب گفت: خواهران و برادران عزیز، امروز ترامپ خودش را به دیوانگی زده تا با این روش امتیاز بگیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به لابی قوی صهیونیست‌ها در آمریکا تاکید کرد: کسانی که پشت پرده رژیم آمریکا هستند، می‌دانند آنها در اسارت صهیونیست‌ها هستند و سیاست‌های اصلی توسط صهیونیست‌ها دیکته می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در صورتی می‌توانیم موفق شویم که دشمن را خوب بشناسیم و روش‌های او را خوب تشخیص دهیم. ما به تجربه فهمیدیم راهبرد رهبری در دشمن شناسی بی نظیر است پس بیاییم با جان و دل از ایشان تبعیت کنیم و دست خود را از دستان ایشان رها نکنیم و مراقب باشیم تا وحدت جامعه حفظ شود و از تفرقه بین صفوف ملت جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ضمن معرفی اقتصاد مثاومتی به عنوان تنها راه نجات کشور افزود: این را ملت ایران می‌سازد و نه کاخ سفید؛ هر کاری که قرار است انجام شود در داخل باید انجام شود و در خارج از کشور خبری نیست. ملت نگران جنگ نباشد، اینها عملیات روانی دشمن است و کشور ما آنقدر قدرتمند است که کسی توان حمله و مقابله با جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه دشمن با سایه جنگ می‌خواهد ما را به مسائل واهی مشغول کند، تاکید کرد: آمریکا به دنبال خروج از برجام نیست بلکه استراتژی آمریکا حفظ پوسته برجام و تهی کردن هسته آن است.

وی افزود: در برجام، آمریکا نقش پلیس خوب را بازی کرد و رژیم صهیونیستی پلیس بد بود و امروز آمریکا پلیس بد را بازی می‌کند و اروپا به رهبری فرانسه نفش پلیس خوب را بازی می‌کند. در دوره جدید، آمریکا و اتحادیه اروپا سیاست مرعوب کردن را پیش گرفته‌اند به طوری که افرادی که قصد خرید و فروش و سرمایه گذاری دارند، دست نگه می‌دارند و در حقیقت دشمن قصد دارد با همین سیاست، ملت را درگیر کند و وقت کشور را تلف کند تا در نهایت به ناامیدی و بدبینی مردم منجر شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مگر دشمنی که امروز درباره توانمندی نظامی ما اینطور رفتار می‌کند، مایل بود که در این بخش به توانمندی امروز برسیم؟ بنده قبلا هم گفته ام اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد چون تمام این صنعت بومی و داخلی است.

سردار حاجی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: ما هر جا که از جوانان و نخبگان این قشر استفاده کردیم، موفق بودیم و ما این را در حوزه نظامی ثابت کردیم. سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت ایران، فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز به روز افزایش خواهد داد چرا که شاخصه اول هر تحولی امنیت است.

وی در پایان سخنانش با مقایسه فناوری در بخش‌های نظامی و غیرنظامی افزود: حوزه غیرنظامی صدها برابر آسان‌تر از حوزه نظامی است. در حوزه نظامی با محدودیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و در همه جای دنیا سرریز پیشرفت‌های نظامی به سایر حوزه‌ها می‌رود و ما طبق همین اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم در این موارد به بخش‌های غیرنظامی کمک کنیم. امروز در صف اول مبارزه با استکبار دانشجویان قرار دارند و مطالبه‌گری ما باید اینها باشد که شهدا هم همین‌ها را از ما می خواهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *