نحوه رسیدگی به نامه‌های مردم خطاب به رئیس کمیته امداد/ پاسخ گویی به نامه‌های نیازمندان در ۲ هفته‌

6:24 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با نحوه رسیدگی به نامه‌های مردمی خطاب به رئیس کمیته امداد توضیحاتی را ارائه کرد.

فتاح رسول عاصمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر‌های استانی خود دیدار‌های مردمی زیادی را نیز برگزار می‌کند.

وی افزود: در این سفر‌ها نامه‌های متعددی در قالب درخواست‌های مردمی به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده و ما موظف هستیم به این نامه‌ها رسیدگی کنیم.

فرآیند بررسی نامه‌های مردمی خطاب به رئیس کمیته امداد

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فرآیند بررسی نامه‌های ارسالی اظهار کرد: نامه‌های جمع آوری شده در هر استان و در هر سفر استانی به تهران ارسال و ۳ نفر مسئولیت تفکیک نامه‌ها را بر عهده دارند.

عاصمی ادامه داد: نامه‌های ارسالی در ۲ قالب مردمی و نامه‌های کارمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) تقسیم بندی شده ضمن اینکه اگر نامه ارسالی از سوی فردی غیر مددجو ارائه شده باشد، این نامه به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از برقراری تماس تلفنی با تمام افرادی که اقدام به نگارش نامه خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده‌اند، خبر داد و اظهار کرد: بعد از تفکیک نامه‌ها، با تک تک افراد تماس گرفته شده و اگر نیاز به راهنمایی باشد راهکار‌های لازم از طریق مددکاران همان استان به فرد ارسال کننده نامه ارائه می‌شود.

مدیر ارتباطات کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در شرایطی که نامه از سوی یکی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) ارسال شده باشد این نامه به واحد مربوطه ارجاع داده شده تا وضعیت کارمندان مشخص شود.

رسیدگی به مشکلات پرسنل امداد از سوی فتاح

عاصمی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت کارکنان کمیته امداد خاطر نشان کرد: سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت شخصی به موضوعات ارسالی و درخواست‌های کارکنان رسیدگی کرده تا از این طریق مشکلات پرسنل امداد مرتفع شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نامه‌های پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره) در چه قالبی است؟ گفت: بیشتر این نامه‌ها یا درخواست وام بوده و یا فرد کارمند درخواست جا به جایی و یا در اختیار داشتن امکانات رفاهی را دارد که پس از مطالعه نامه‌ها، به گله، شکایت و یا درخواست افراد رسیدگی می‌شود.

عاصمی درخصوص چگونگی رسیدگی به درخواست‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان کرد: با توجه به اینکه پرونده هر مددجو در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، پس از مطالعه نامه‌ها درخواست مددجویان به استان ارجاع داده می‌شود تا اگر فرد نگارش کننده نامه مستحق دریافت کمک بود این کمک به وی ارائه شود.

مدیر ارتباطات کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: طی فرآیندی در رابطه با نامه‌های ارسالی از سوی هر استان، تامین اعتبار صورت گرفته تا از این طریق در کمترین زمان ممکن به مشکلات یک مددجو رسیدگی شود.

ماجرای نگارش نامه‌های کودکانه خطاب به رئیس امداد

وی با اشاره به برخی از نامه‌های نگارش شده از سوی کودکان خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در بسیاری از مواقع دیده شده که یک نامه از سوی یک کودک خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ارسال شده و آن کودک آرزو‌های بسیار کوچکی داشته است. در بسیاری از استان‌هایی که رئیس کمیته امداد حاضر شده، نامه‌های کودکان نیز همراه نامه‌های سایر افراد مورد بررسی قرار گرفته است.

درخواست تعمیر دوچرخه خراب شده از رئیس امداد

عاصمی افزود: چندی پیش در سفر استانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان کرمان، نامه‌ای به دست سید پرویز فتاح رسید که یک کودک درخواست کرده بود که در صورت امکان، دوچرخه آسیب دیده‌اش تعمیر شود. موارد این چنینی در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و درخواست این کودک نیز در کمترین زمان ممکن پیگیری و به خواسته وی رسیدگی شد.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه رئیس کمیته امداد تاکنون ۳ بار به هر استان کشور سرکشی کرده است، خاطر نشان کرد: در دور نخست سفر‌های استانی رئیس کمیته امداد، تعداد نامه‌های پرسنلی بسیار بیشتر از نامه‌های مددجویان بود، اما در دور دوم و سوم سفر‌های استانی، تعداد نامه‌های مددجویان بسیار بیشتر از نامه‌های ارسالی از سوی کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.

کاهش قابل توجه حجم نامه‌های پرسنلی

وی در رابطه با دلایل کاهش تعداد نامه‌های پرسنلی خطاب به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به دلیل تغییر مدیریت صورت گرفته در رأس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دور نخست سفر‌های استانی، تعداد نامه‌های پرسنلی بسیار زیاد بود، اما پس از رسیدگی به وضعیت افراد و تغییر و تحولات صورت گرفته در رابطه با حقوق، مزایا و ... اکنون تعداد نامه‌های پرسنلی کاهش یافته است. اکنون بیشترین حجم نامه ها، متعلق به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و یا افراد نیازمندی است که هنوز در چرخه حمایت‌های امداد قرار نگرفته اند.

پاسخ به نامه‌های مردمی در بازه زمانی ۲ هفته‌ای

عاصمی در پاسخ به این پرسش که در چه بازه زمانی به نامه‌های مردمی ارائه شده به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی می‌شود، اذعان کرد: سه روز بعد از هر سفر استانی، کار تفکیک نامه‌ها انجام شده و نهایتاً دو هفته بعد از هر سفر، ریز اطلاعات فرد ارسال کننده نامه، سوابق خدمات ارائه شده به وی در صورت مددجو بودن و ... به دست هر استان می‌رسد.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص نحوه رسیدگی به نامه‌های مردمی از سوی نیازمندان غیر مددجو خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع دیده شده که یک نامه از سوی یک فرد نیازمند که تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیست، به دست ما می‌رسد و ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) و واحد ارتباطات مردمی امداد موظف هستیم به درخواست این فرد نیز پس از بررسی وضعیت آن شخص رسیدگی کرده و پاسخ لازم را ارائه کنیم.

پرداخت وام اشتغال به افراد غیر مددجو

وی تأکید کرد: در شرایطی که فرد غیر مددجو نیازمند واقعی بوده و این موضوع از سوی مددکاران کمیته امداد مورد تأیید قرار گیرد، به درخواست این فرد نیز رسیدگی می‌شود. در بسیاری از مواقع این افراد درخواست دریافت وام اشتغال را مطرح می‌کنند و این درخواست آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. اعتقاد ما این است که تا حد امکان باید به افراد کمک شود تا آن‌ها بتوانند به خودکفایی رسیده و مشکلاتشان را با تلاش خودشان برطرف کنند.

عاصمی با بیان اینکه برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) محدودیت نداریم، اظهار کرد: برای پرداخت وام اشتغال به افرادی که استحقاق کافی را داشته باشند هیچ محدودیتی نداریم و پس از تأیید درخواست فرد نیازمند در کمترین زمان ممکن شرایط برای دریافت وام فرد نیازمند مهیا می‌شود. طی مدت زمان اخیر، در موارد مختلفی وام اشتغال به مددجویان و افراد غیر مددجو ارائه شده و خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که بانک‌ها نیز در این زمینه، همکاری لازم را با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته اند تا در زمینه پرداخت وام با کمبود اعتبار مواجه نباشیم.

نگارش نامه، منجر به دریافت پاسخ مثبت نمی‌شود

مدیرارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه ارسال هر نامه از سوی شهروندان منجر به دریافت پاسخ مثبت نخواهد شد، خاطرنشان کرد: مددجویان و سایر افراد نیازمند غیر مددجو باید بدانند که ارسال نامه از سوی آن‌ها حتما منجر به دریافت پاسخ مثبت نخواهد شد و تنها پس از بررسی و تأیید درخواست، مقدمات برطرف کردن آن نیاز فراهم می‌شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که هیچ نامه‌ای پس از رسیدن به دست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بی پاسخ نمی‌ماند، اما ممکن است پاسخ نامه منفی باشد و ما خود را موظف نکرده ایم که به تمام درخواست‌ها در صورت استحقاق نداشتن فرد درخواست کننده، پاسخ مثبت دهیم.

تبدیل شدن نگارش نامه به یک فرهنگ غلط در جامعه

عاصمی تبدیل شدن ارسال نامه به مسئولان را یک فرهنگ غلط دانست و تصریح کرد: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که ارسال نامه به مسئولان به یک فرهنگ غلط تبدیل شده و افراد گمان می‌کنند با نگارش یک نامه می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند. در دوره ریاست جمهوری قبلی، موضوع ارسال نامه به مسئولان باب شد و از آن زمان به بعد، این موضوع به یک فرهنگ غلط تبدیل شد.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: اینکه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از یک استان بیش از هزار نامه را با خود به تهران بیاورد به هیچ وجه خوشحال کننده نیست، اما ما مجبور هستیم که به تمام نامه‌های ارسالی رسیدگی کنیم، زیرا این یک مسئولیت است که اکنون برعهده مسئولان امداد قرار دارد.

وی با اشاره به درخواست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با نحوه رسیدگی به نامه‌های ارسالی تصریح کرد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید دارد که نامه‌ها پیش از رسیدگی در شهرستان ها، ابتدا در استان تهران و مرکز مورد بررسی قرارگیرد، زیرا این احتمال وجود دارد که در یکی از نامه‌های ارسالی، شکایتی از مدیران استانی صورت گرفته باشد و لازم نباشد این موضوع در شهرستان مطرح و مسئولان شهرستانی از این موضوع مطلع شوند.

نامه‌های ارسالی به رئیس امداد محرمانه بررسی می‌شود

عاصمی تاکید کرد: نامه‌های ارسالی از سوی هموطنان خطاب به رئیس کمیته امداد محرمانه بوده و این موضوع در حوزه پرسنل بیش از مددجویان مورد تاکید است. رسیدگی به نامه‌ها نیز به صورت بی نام انجام می‌شود تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این پرسش که تاکنون کدام استان بیشترین حجم نامه ارسالی به رئیس امداد را داشته است، اذعان کرد: در میان سفر‌های استانی در استان کهکیلویه و بویر احمد بیشترین حجم نامه‌ها جمع آوری شد و به دست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رسید و این نامه‌ها در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این استان در راس استان‌هایی بوده است که شهروندان آن، بیشترین حجم نامه را نگارش و به دست رئیس کمیته امداد رسانده اند.

تفاوت ابراز فقر در استان‌های مختلف کشور 

صارمی با تاکید بر تفاوت ابراز فقر در استان‌های مختلف اظهارکرد: نوع ابراز فقر در استان‌های مختلف متفاوت است و شاهد هستیم که در هر استان، افراد نیازمند به نوعی خاص نیاز خود را به گوش مسئولان می‌رسانند.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در استان کهکیلویه و بویر احمد نوشتن نامه به مسئولان فرهنگ ابراز فقر به شمار می‌آید، اما شیوه اعلام در بسیاری از استان‌های دیگر این چنین نیست.

وی با اشاره به استان‌هایی که تاکنون کمترین حجم نامه‌های ارسالی به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را داشته اند خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها از جمله استان فارس و استان یزد، شاهد ارسال کمترین نامه به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده ایم و این طور به نظر می‌رسد که شهروندان این استان‌ها در صورت نیاز نیز فقر خود را آشکارا اعلام نمی‌کنند.

صارمی تاکید کرد: نوع ابراز فقر در این استان‌ها متفاوت است، زیرا مردم این شهرها، به قناعت عادت داشته و در شرایط عادی فقر خود را اعلام نمی‌کنند.

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی سوابق را یکی از شروط ارائه کمک به افراد نیازمند اعلام کرد و گفت: هر نامه که به دست رئیس کمیته امداد می‌رسد، در واحد ارتباطات مردمی مطالعه شده و شرایط فرد مددجو و یا غیر مددجو مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن، در شرایطی که آن فرد پیش از این در زمینه‌ای که درخواست داشته، کمکی دریافت نکرده باشد، مقدمات برطرف کردن خواسته وی فراهم می‌شود.

عاصمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع افراد درخواست می‌کنند که تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرند و این موضوع نیز از سوی مددکاران کمیته امداد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم، مقدمات این کار فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد شرایط و ضوابط مشخصی وجود دارد و این طور نیست که به صرف اعلام یک درخواست، مقدمات این کار فراهم شود. 

مدیر ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ارائه کمک‌های موردی به نیازمندان خبرداد و تصریح کرد: در بسیاری از مواقع دیده شده که کمک های مردمی موردی به نیازمندان غیر مددجو ارائه می‌شود و در تمام استان‌های کشور نیز شرایطی برای این نوع کمک‌ها در نظر گرفته شده است. 

عاصمی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) حل مشکلات شهروندان است و از طرق مختلف این کار انجام می‌شود. 

انتهای پیام/ 



کاظم
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام‌من‌‌ازشهرستان‌دلگان‌‌استان‌سیستان‌وبلوچستان‌وازکارافتاده‌هستم‌‌که‌الان‌دوسال‌است‌که‌کمیسیون‌پزشکی‌رفتم‌دکترواسم‌۸۵درصدازکارافتادگی‌زده‌اماهنوزتحت‌پوشش‌نیستم‌رفتم‌پیش‌ریس‌‌میگه‌سایت‌کمیته‌امدادازتهران‌بسته‌‌ومانمیتونیم‌کاری‌کنیم‌.لطفارسیدگی‌کنید.
شاهدوخت الماسی زاده
|
-
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
شاهدوخت الماسی زاده هستم دختری مجرد و در روستای سیل زده ای زندگی میکنیم استان لرستان شهرستان پلدختر روستای مورانی الان ۱ ساله برای وام خوداشتغالی اقدام کردم برای اینکه ما پارتینی ندارم هر وقت میرم فقط منو دس ب سر میکنن تو رو خدا یه کاری برام بکنین از خانواده ام هم تحقیق کنین وضع مالی صفر.توی سیل گذشته بخدا قسم بسیار زیاد آسیب دیدم ولی اینا حقمونو خوردن الان هم برای یه وام اقدام کردیم ک اینجوری جوابمونو میدن.با تشکر ازتون ک جوابمونو بدین
زهرا پرتوی
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
با سلام خدمت شما جناب آقای فتاح .من خانمی هستم با سه فرزند تحت پوشش کمیته امداد .البته یکی از بچه ها تحت پوشش هست دو تای دیگه تحت پوشش نیستند .ودر آذربایجان شرقی .تبریز سکونت دارم ومستاجر هستم با ماهی 400هزار تومن .بند هر وقت مراجعه کردم به کمیته امداد واز مهندس ساختمان سازی خواستم که منو حمایت کنند تا بتوانم یک خانه داشته باشم ایشان گفتند که باید 200میلیون داشته باشی تا برای شما ثبت نام کنیم با این هفتاد ..هشتاد تومن نمیتونم برای شما خانه خریداری کنیم آقای فتاح من از کجا 200میلیون بیارم که خانه بخرم .از شما عاجزانه میخوام که به داد ما برسید تا ماهم از مستاجری راهت شویم .با تشکر از شما عزیزان.
اسدالله اسدی
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
سلام بنده یک کارگر ساختمانی فصلی از کرونا بیکار شدم 50سالمه انقدر قرض کردم از مغازهها نسیه اوردم ونتونستم بدهم والان دراوج گرسنگی وفقرمالی غذایی هستم اقای فتاح لااقل بتده را موقتا تحت پوشش کنید 50ساله هارو قبول کردید خواهشا دستور بدعید تا لین گرونای لعنتی یک طرفه بشه از گرسنگی نمیریم با تشکر ارادتمند حقیر از خراسان شمالی بجنورد
اقدس هدایتی بهمند
|
-
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
با سلام خدمت آقای فتاحی .من زنی میانسالم که دیگر توان کار را ندارم داری سه فرزند محصل هستم و همسرم نیز در بستره بیماری است و از پسه پرداخت کرایه خانه بر نمی آیم و چون اثاث کشی برایم سخت است و پول چندان کافی ای برای پیش پرداخت خانه ندارم از شما میخواهم که نسبت به خرید خانه از طرف کمیته بیشتر به ما مدد جویان رسیدگی شود . باسپاس از شما
کریمی
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یه خانم ۲۸ساله سرپرست خانواده هستم با پسرم زندگی میکنم بعد از جدای از همسرم جای برای زندگی نداشتم تا اینکه یکی ازهمساده ها پول پیش خونمونو دادولی الان نمی توانم کرایه خونه رابدهم لطفا اگه امکانش هست تحت پوشش کمیته امدادم کنیددرشهرستان چهارماه تحت پوشش کردن بعدش لغو کردن
علیر‌ضا‌عبداله‌زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
سلام.من‌مد‌جویان‌کمیته‌امداد‌تبریز‌هستم.ومن
نهضت ملی مسکن‌حمایتی ثبت‌نام کردم
رضا قلی پور یزدیها
|
Russian Federation
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
سلام به محضر مبارک تمامی عزیزان سخت کوش و زحمت کش نهاد مقدس کمیته ای امداد حضرت امام خمینی ره . حقیر یکی از مددجویان این نهاد مقدس هستم با ۵۷ سال سن و دارای بیماری خاص و شدید ریوی از استان قزوین شهرک شریفیه. و اما حقیقت را بگویم و انصاف به خرج بدهم دیدگاه حقیر نسبت به دولت محترم اسلامی و ریاست معظم کل کمیته ای امداد حاج آقای بزورگوار و شخصی انسان دوست جناب آقای بختیاری عزیز و سخت کوش و همچنین مدیران کل استان‌ها بخصوص استان قزوین حاج آقای مردمی و مردم دوست و حامی فقرا و دوست دار محرومان حاج آقای ظاهری بزورگوار و کلیه کارکنان این نهاد مقدس و مدیر لایق مرکز نیکوکاری شریفیه خواهر خمسه که خواهری انقلابی و حامی محرومان میباشد. که حقیر کمال تشکر و قدر دانی را مینمایم و بسیار راضی و خرسندم. خسته نباشید و خدا قوت انشاالاه عزیزان زحمت کش و خدا ترس و خدا دوست. سپاسگذارممممممم. یا علی ع مدد بزرگواران.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *