پوشش مورد تایید فدراسیون جهانی برای بانوان ما غیر قابل استفاده است/ یکی از مسئولان سابق فدراسیون به دنبال حذف کرسی ایران در آسیا بود/ نمی‌دانم چه اتفاقی برای وکیل‌گیلانی رخ داد

8:33 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۲۸۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی برای وکیل‌گیلانی رخ داد اما من کارم را انجام می‌دهم و تلاشم را می‌کنم تا برای ژیمناستیک ایران مفید واقع شوم.

زهرا اینچه درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص دیدارش با رئیس کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا اظهار داشت: این دیدار به دعوت عبدالرحمان الشطری، رئیس کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا صورت گرفت و کلیه هزینه‌های سفر ما به قطر نیز توسط این کنفدراسیون پرداخت شد. نکته‌ای که الشطری در این دیدار به آن اشاره کرد تغییرات مکرری بود که در طول سال‌های گذشته در فدراسیون ژیمناستیک ایران صورت گرفته بود. شطری اظهار امیدواری کرد که در مدیریت ژیمناستیک ایران ثبات ایجاد شود و ما هم این اطمینان را به او دادیم که دوران بی‌ثباتی در ژیمناستیک کشورمان به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: ما چند پیشنهاد داشتیم که به مسئولان کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا ارائه دادیم. یکی از پیشنهادها برگزاری جام باشگاه‌های آسیا بود که با آن موافقت شد. پیشنهاد دیگر برگزاری مسابقات ژیمناستیک بانوان مسلمان کشورهای آسیایی بود. این مسابقات با لباس استاندارد ژیمناستیک برگزار و مسئولان برگزارکننده مسابقات هم همگی از بانوان خواهند بود و این مسابقات هیچ پوشش رسانه‌ای و تصویری نخواهد داشت. ضمن این که پیشنهاد برگزاری مسابقات برای افراد کم‌توان و معلول را هم ارائه کردیم. شاید مسابقات محدودی برای معلولان برگزار شده باشد اما هرگز مسابقات رسمی برای این قشر نداشتیم.

اینچه‌ درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا پوشش اسلامی بانوان ژیمناستیک‌کار توسط فدراسیون جهانی تایید شده است یا خیر، تصریح کرد: پوشش بانوان ژیمناستیک‌کار تغییراتی داشته و برای بانوان برخی کشورها قابل استفاده‌تر شده؛ اما این پوشش همچنان برای بانوان کشورمان غیر قابل استفاده است. با توجه به این که برای امتیازدهی به ژیمناستیک‌کاران باید کلیه حرکات آنها قابل مشاهده باشد فکر نمی‌کنم فدراسیون جهانی با لباسی که مدنظر ما است موافقت کند. حداقل این اتفاق در ژیمناستیک هنری و ریتمیک رخ نخواهد داد. شاید در آینده بانوان کشورمان بتوانند در مسابقات بین‌المللی ژیمناستیک ایروبیک شرکت کنند که احتمال رخ دادن این اتفاق خیلی کم است.

وی در خصوص سیاست‌های فدراسیون ژیمناستیک برای کسب کرسی‌های آسیایی گفت: زمانی که در قطر حضور داشتم متاسفانه مکاتباتی از مسئولان اسبق فدراسیون ژیمناستیک ایران انجام شد که درخواست کرده بودند تنها کرسی آسیایی که در اختیار کشورمان است را پس بگیرند تا هادی قاسم‌پور از کمیته ژیمناستیک ایروبیک آسیا حذف شود. من هم درخواستی ارائه دادم تا این کرسی از ایران گرفته نشود. خوشبختانه این کرسی احیا شد و قاسم‌پور همچنان در کمیته ژیمناستیک ایروبیک آسیا حضور خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد وضعیت فعلی فدراسیون ژیمناستیک گفت: با توجه به سبک‌سازی که در کادر فدراسیون انجام دادیم سرعت فعالیت‌های فدراسیون بسیار بیشتر شده و در حال حاضر 11 نفر در فدراسیون ژیمناستیک مشغول به فعالیت هستند. در گذشته حدود 80 نفر در فدراسیون حضور داشتند که زمان سرپرستی اسبقیان این تعداد به 30 نفر و در نهایت زمانی که مسئولیت ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم 22 کارمند در فدراسیون حضور داشتند. خوشبختانه هزینه‌های فدراسیون به شدت کاهش پیدا کرده و این کم شدن نیروها در عملکرد ما تاثیر مثبت داشته است.

اینچه درگاهی تصریح کرد: برای بازی‌های آسیایی جاکارتا برنامه‌های فشرده‌ای داریم و اردوهای تیم‌های جوانان و بزرگسالان به طور متناوب برگزار می‌شود. ضمن این که به کسب سهمیه المپیک جوانان خیلی نزدیک شدیم و این اتفاق یک حرکت مثبت در ژیمناستیک ایران خواهد بود. در حال حاضر میانگین سنی تیم ملی بزرگسالان بالا است و برای این که در آینده دچار مشکل نشویم باید روی جوان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوقی به ملی‌پوشان ژیمناستیک پرداخت می‌شود یا خیر، گفت: قرار است در جلسه هیئت رئیسه این مسئله را تصویب کنیم و ان‌شا‌ءالله این اتفاق رخ خواهد داد.

اینچه‌درگاهی در مورد این که به نظر می‌رسد برای برخی ملی‌پوشان ثبت حرکت آنها در کتاب قوانین فدراسیون جهانی مهم‌تر از کسب مدال است، اظهار داشت: این که حرکت ملی‌پوشان در کتاب قوانین ثبت شود اتفاق خوبی است اما مهم‌تر از آن کسب مدال است که باعث ارتقای رنکینگ می‌شود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص جذب اسپانسر گفت: برای اسپانسرینگ فدراسیون با یک شرکت معتبر صنایع غذایی مذاکرات خوبی داشتیم و به زودی مشکل اسپانسر هم حل خواهد شد.

اینچه‌درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌ترسد سرانجامی همانند وکیل گیلانی، رئیس برکنار شده فدراسیون ژیمناستیک داشته باشد تصریح کرد: نمی‌دانم چه اتفاقی برای وکیل‌گیلانی رخ داد اما من کارم را انجام می‌دهم و تلاشم را می‌کنم تا برای ژیمناستیک ایران مفید واقع شوم.

وی در پایان درباره این که آیا برای تیم ملی بزرگسالان، مربی خارجی جذب خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: قصد داریم این کار را انجام دهیم و برای این کار یک مربی بزرگ خارجی را جذب خواهیم کرد اما در حال حاضر زود است مربی خارجی به خدمت بگیریم. فعلا تیم ملی با مربی داخلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *