سوریه و عراق برای مقابله با داعش از سپاه کمک خواستند

16:02 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۲۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج گفت: آمریکا می‌خواهد مردم ایران از سپاه بخواهند که از نقش‌آفرینی در منطقه خودداری کند، در صورتی که کشورهای سوریه و عراق برای مقابله با داعش از سپاه کمک خواستند و سپاه به کمک آنها رفت.

سوریه و عراق برای مقابله با داعش از سپاه کمک خواستندبه گزارش گروه سیاسی ، سردار مهران طهماسبی اظهار کرد: هدف و سیاست کلی آمریکا مهار انقلاب اسلامی ایران است اما شیوه پیاده کردن آن در هر دوره متفاوت است. آنها به نوعی از شعارهای ساده انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) سر داد از جمله اینکه مستضعفان و پابرهنگان باید بر جهان حکومت کنند و جملاتی نظیر این، واهمه داشتند. شعارهای ساده و شفاف بنیانگذار انقلاب اسلامی تاثیر مهمی در مردم مسلمان و هر نقطه از جهان داشت و این نقطه ترس آمریکا از توسعه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: امروز بعد از سالها، تداوم انقلاب اسلامی و تحریمهای طولانی و بی‌اساس، آمریکا سپاه پاسداران را هدف خود قرار داده است و به نظرم سپاه برای آنها یک بهانه است تا بتوانند نظام را تضعیف کند. این در حالی است که قدرت نفوذ سپاه در منطقه افزایش یافته و نقشی که سپاه به نیابت از مردم ایران در منطقه بر عهده گرفته است، پوشیده نیست. اما آمریکا به دنبال این بهانه است که اگر سپاه مهار شود و کمک مستشاری نکند، منطقه آرامش پیدا می‌کند و بُرد موشکها کوتاه خواهد شد.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج ادامه داد: آمریکا به نوعی می‌خواهد تلقین کند که مردم ایران در اثر فشار از سپاه بخواهند که در نقش‌آفرینی در منطقه خودداری کند، در صورتی که وقتی آمریکایی‌ها به اعتراف هیلاری کلینتون داعش را در منطقه به وجود آوردند، در عراق و سوریه برای مقابله با این معضل سپاهی وجود نداشت و کشورهای سوریه و عراق برای مقابله با داعش از سپاه کمک خواستند که سپاه به کمک آنها رفت. بنابراین شروع‌کننده ماجرا آمریکا و همراهانش در منطقه بودند.

سردار مهران طهماسبی گفت: داعش و امثال آن نیز آلت‌دست آمریکا بودند و در این میان سپاه در منطقه شروع‌کننده هیچ جریانی نبود. در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود سعی داشت که جمهوری اسلامی را متهم به خلق داعش، طالبان و القاعده کند! به عبارتی به وضوح به دنیا دروغ می‌گویند و می‌خواهند تداوم ناآرامیها در منطقه را به گردن جمهوری اسلامی بیندازند. در حالی که جمهوری اسلامی تنها به وظیفه انسانی خود عمل کرده و مردم منطقه در سوریه و عراق خوشحال هستند که از دست جنایتکاران راحت می‌شوند.

وی افزود: زمانی که رئیس جمهور آمریکا سپاه را نشانه می‌گیرد، مهم‌ترین اقدام در داخل کشور در گام نخست حفظ وحدت میان مسئولان است، به عبارتی هر وقت مسئولان جمهوری اسلامی به راهبردها و سخنان مقام معظم رهبری توجه کرد و در بدنه نظام به کار گرفت، مشکلی غیرقابل حل نداشتیم. اگر در مقابل سیاستهای آمریکا، وحدت اندیشه و عمل نداشته باشیم، آنها خواهند توانست با ایجاد تفرقه گامهای بعدی خود را جلو ببرند. در حالی که اگر میان حاکمیت و مردم تنها یکصدا بیرون برود، آنها نخواهند توانست قدمی در مهار ایران بردارند.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج ادامه داد: در سخنان ترامپ از خلیج‌فارس به عنوان خلیج ‌ع رب ی نام برده شد، این مساله به اندازه‌ای در ایران و افکار عمومی بازتاب داشت که منجر به فشار رسانه‌ای بسیار بالایی به کاخ سفید شد.

به نقل از رادیو گفت‌وگو، سردار طهماسبی اظهار کرد: در حالی که مردم ایران دارای قدیمی‌ترین فرهنگ در منطقه و جهان هستند، در مقابل آمریکاییها اقوامی مهاجر هستند که از پیشینه چندانی برخوردار نیستند و قوانین و فرهنگ آنها در آزادی حمل سلاح مشخص است، سلاحی که امروز همراه و دوست مردم آمریکاست و نشان از خوی و خصلت آنها دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *