رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استقبال کشورهای اروپایی از نمایشگاه آب/سرمایه‎گذاری ۱۰ هزار میلیارد یورویی در بخش آب و برق

11:49 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۱۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سرپرست وزارت نیرو گفت: در سیزدهمین نمایشگاه اب بالغ بر ۲۶۰ شرکت خارجی حضور دارند و این درحالی است که از سوی شرکت های اروپایی استقبال بالایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، ستار محمود سرپرست وزارت نیرو در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال نسبت به سال گذشته نمایشگاه شرایط ویژه‌تری پیدا می‌کند به طوری که دیده می‌شود بسیاری از تولیدکنندگان از وضعیت بازار احساس رضایت می‌کنند.

وی افزود: در کشور ایران که قبل از انقلاب نمی‌توانستند کوچکترین تجهیزاتی را بسازند امروز پیچیده‌ترین تجهیزات را به مرحله تولید رسانده و به نمایش گذاشته اند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به تجهیزات به نمایش گذاشته در این نمایشگاه عنوان کرد: از جمله تجهیزات این نمایشگاه می‌توان به تاسیسات مربوط به حوزه آب، تجهیزات تونل و انتقال آب، تاسیسات تصفیه آب، تجهیزات شوری زدایی و شیرین سازی آب و حوزه های بهساز آب اشاره کرد.

محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر ایران جایگاه ویژه‌ای در صنعت آب به خود اختصاص داده است که می‌تواند با همسایه‌های خود همکاری کند و با کشورهای توسعه یافته صنعتی مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در سطح مطلوبی است اظهار کرد: بالغ بر ۲۶۰ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و تجهیزات خود را به نمایش گذاشته اند.

محمودی افزود: حدود ۱۰۵ شرکت خارجی که عمده آنها از کشورهای اروپایی هستند استقبال بیشتری نسبت به سال های گذشته از این نمایشگاه نشان داده اند.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه رقابت خوبی در نمایشگاه برقرار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نمایشگاه در زمینه کیفیت و همکاری بین بخش خصوصی کشورهای مختلف خصوصا کشورهای اروپایی شکل گیرد.

محمودی با اشاره به حضور شرکت‌های اروپایی در این نمایشگاه عنوان کرد: برخی از شرکت‌های اروپایی به صورت کارگاهی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که عمده کار آنها در زمینه انتقال تکنولوژی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه زیرساخت های مناسبی در کشور وجود دارد که باعث شده تجهیزات تولیدی در داخل کشور امکان صادر شدن به کشورهای مختلف را داشته باشند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اثرات مثبت برگزاری چنین نمایشگاه هایی اظهار کرد: صنعتگران داخلی و خارجی از این فرصت استفاده کرده و تجرببات خود را با هم به اشتراک خواهند گذاشت.

محمودی افزود: کارفرمایان نیز با حضور در این نمایشگاه ها می توانند اقلام با کیفیت و برتر را انتخاب کنند و صنعتگران ما همواره باید ابن نمایشگاه ها را برای رشد خود فرصت مناسبی بدانند.

وی با بیان چالش های مهم پیش رو در صنعت آب گفت: باید با دانش روز در صنعت آب حرکت کرد و این از جمله ضرورت ها محسوب می شود.

سرپرست وزارت نیرو یکی دیگر از چالش ها را بحث سرمایه عنوان کرد و گفت: انچه باعث سرعت بخشیدن و گسترش ظرفیت های ایجاد پروژه ها می شود تامین سرمایه است.

محمودی افزود: باید چالش سرمایه را از طریق مشارکت بخش داخلی و خصوصی کشور با کشورهای خارجی و همچنین ظرفیت سازی از سوی دولت حل کرد.

وی با ابراز امیدواری از جهت سرمایه گذاری در بخش اب و برق خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو در حال برای مذاکره طرح‌های اجرایی بین شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی و بخش خصوصی خارجی وجود دارد و در زمینه‌های داخلی هم مذاکراتی صورت گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *