توقف اجرای پروتکل الحاقی در صورت لغو برجام/ از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد ظرف ۴ روز

11:01 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۷۸۵
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فقط در چارچوب مواردی مانند پروتکل الحاقی که متعهد هستیم عمل می‌کنیم آن هم تا زمانی که برجام هست؛ چون اگر قرار باشد برجام به هم بخورد اجرای این پروتکل نیز قطعاً متوقف می‌شود زیرا با توقف برجام ، اجرای آن بی معنی خواهد بود.

صالحیبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت:ما به موارد بازرسی مندرج در برجام متعهدیم و در این چارچوب به تعهداتمان عمل می‌کنیم اما خارج از این چارچوب قطعا به هر خواسته دیگری عمل نخواهیم کرد و از آن تمکین نمی‌کنیم همچنان که تاکنون اینگونه عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: فقط در چارچوب مواردی مانند پروتکل الحاقی که متعهد هستیم عمل می‌کنیم آن هم تا زمانی که برجام هست؛ چون اگر قرار باشد برجام به هم بخورد اجرای این پروتکل نیز قطعاً متوقف می‌شود زیرا با توقف برجام ، اجرای آن بی معنی خواهد بود.

صالحی افزود: درباره بازرسی‌ها در چارچوب موافقت‌نامه پادمان مانند دیگر اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز در چارچوب تعهدات برجام متعهدیم البته تا زمانی که این توافق پابرجاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اگر روزی مسئولان نظام به عللی ببینند که برجام دیگر منفعتی برای کشورمان ندارد و برای از سرگیری غنی سازی 20 درصد در فردو تصمیم بگیرند ، چهار روزه می‌توانیم غنی سازی 20 درصد را آغاز کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *