چقدر درآمد از فروش سیگار نصیب دولت شد + جزئیات

6:00 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۷۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
براساس آمار منتشر شده در پنج ماهه ابتدایی سال جاری دولت از مالیات بر فروش سیگار بالغ بر 180 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دریافت مالیات های مستقیم و غیرمستقیم یکی از محل‌های کسب درآمد دولت به شمار می رود و در این بین مالیات بر فروش سیگار یکی از منابع مالیات غیرمستقیم دولت محسوب می شود.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی دولت از محل دریافت مالیات بر فروش سیگار در 5 ماهه نخست سال ۹۶، بالغ بر 180 میلیارد تومان درآمد داشته است.

لازم به ذکر است که از مالیات برفروش سیگار در سال ۹۶ باید بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب شود که در پنج ماهه نخست سال بالغ بر 180 میلیارد تومان بوده که براساس پیش بینی ها 2 میلیارد تومان آن هنوز وصول نشده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، مالیات بر فروش سیگار در پنج ماهه نخست سال حدود 0.5 درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده و این رقم در سال ۹۵ حدود 0.4 درصد بوده است.

گفتنی است مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال جاری، باید ۵۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان باشد و که در پنج ماهه ابتدایی سال با توجه به رقم مصوب باید 25 هزار و 300 میلیارد تومان کسب شود که درحال حاضر حدود 17 هزار و 40 میلیارد تومان از این رقم وصول شده است.

 

چقدر درآمد از فروش سیگار نصیب دولت شد + جزئیات



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *